پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۲۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
سوتی های شهرداری تهران گویا تمامی ندارد. هر سوتی را هم با یک توجیه ، لاپوشانی می کنند. بعد از ماجرای بیلبوردها و سوتی های بیلبوردی ، حال نوبت به سوتی های مرتبط با هنرهای تجسمی و حجمی رسیده است. در کنار دریاچه خلیج فارس تهران مجسمه نیم تنه ای از قیصر امین پور نصب شده که در آن سال تولد و زمان انتخاب بعنوان چهره ماندگار ، به اشتباه نوشته شده است. بدو برو جمش کن تا بیش از این آبرو ریزی نشده . ضمنا توبیخ کارشناس تائید کننده متن توضیحات و یا شرکت مجری ، یادت نره.

شعارسال: دکتر محمد دهقانی، پژوهشگر، نویسنده، مترجم، منتقد ادبی، استاد سابق دانشگاه‌های سمنان و تهران، عضو هیئت امنای کتابخانه مینوی در تلگرامی اش نوشت: هفته‌ی پیش برای گردش با خانواده رفته بودیم کنار به‌اصطلاح دریاچه‌ی خلیج فارس در غرب تهران. دیدم آنجا هم (مثل بعضی جا‌های دیگر شهر) مجسمه‌ای از قیصر علم کرده‌اند. زیرش هم این توضیحات را نوشته‌اند.

قیصر امین پور، شاعری که به روایت شهرداری تهران، ۱۴۸ سال عمر کرد

قیصر امین پور، شاعری که به روایت شهرداری تهران، ۱۴۸ سال عمر کرد

بگذریم از این که قیصر در سال ۱۳۸۶ درگذشت و در همایش چهره‌های ماندگار ۱۳۸۷ حضور نداشت. آنچه توجه مرا جلب کرد تاریخ ولادت قیصر بود. بر اساس آنچه در این لوح می‌بینیم قیصر در اواسط قرن سیزدهم خورشیدی به دنیا آمده و در اواخر قرن چهاردهم وفات کرده است، یعنی دقیقاً ۱۴۸ سال مهمان این جهان خاکی بوده است که راستی حد نصاب مهمی در تاریخ عمر‌های طولانی است. این شاهکار شهرداری تهران بهانه‌ای بود تا یاد آن دوست نازنین را گرامی بدارم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصادنیوز، تاریخ انتشار: 9آبان1402، کدخبر: 607005، www.eghtesadnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین