پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۸۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
همایون حائری معاون امور برق و انرژی بیان داشت که ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به ۹۲ هزار مگاوات افزایش یافته و در این بین ، ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور به یک‌هزار و یک‌صد مگاوات رسیده است. همچنین بیش از یک میلیون کیلومتر شبکه فشارقوی، متوسط و توزیع در کشور وجود دارد. منتقدین بیان می دارند که وی در این گزارش درخصوص توسعه ظرفیت انرژی های تجدید پذیر بجای ارایه برنامه، اقدام به کلی گویی و بیان شعار نموده است.

شعارسال: «همایون حائری» افزود: ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور به یک‌هزار و یک‌صد مگاوات رسیده است.

ارتقا ظرفیت نیروگاهی کشور به ۹۲ هزار مگاوات در سال ۱۴۰۲

وی ادامه‌داد: بیش از یک میلیون کیلومتر شبکه فشارقوی، متوسط و توزیع در کشور وجود دارد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو به ظرفیت بیش از ۵۰۰ هزار مگاولت آمپر پست‌های انتقال برق اشاره کرد و گفت: وجود این ظرفیت‌ها سبب شده در زمینه صادرات و واردات برق در منطقه مطرح باشیم.

حائری بیان‌داشت: بیش از ۹۵ درصد محصولات را داخل کشور تولید و به‌عنوان یک صنعت خودکفا و در سطح بالا مطرح هستیم.

وی ادامه‌داد: ما در بخش نیروگاه حرارتی جزو سازندگان هستیم و تولیدات ما به کشور‌های دیگر هم صادر می‌شود.

معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه رویکرد وزارت نیرو برای سال‌های آینده تمرکز بر انرژی‌های تجدیدپذیر است، افزود: باتوجه‌ به شرایط بادی و خورشیدی کشور، چشم‌انداز ۲۰ساله ما توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است.

حائری در ارتباط با این که انرژی‌های تجدیدپذیر هم باید جایگاه بهتری در صنعت برق داشته باشند، گفت: روی این موضوع تمرکز خوبی به‌عمل‌آمده است و از سال آینده دستاورد‌های خوبی در این زمینه خواهیم داشت، به‌طوری‌که سال آینده سال تحول صنعت برق در جهت استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های انرژی خورشید و بادی در داخل کشور، خاطرنشان‌کرد: برای ۲۰ سال آینده هم تمرکز بر این است که با استفاده بیشتر از تولیدات انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌مندی از ظرفیت سازندگان بومی، جایگاه بسیار خوبی در این صنعت داشته باشیم.

 از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هشت‌هزار و ۴۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 29آبان1402، کدخبر: 85297412، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین