پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳
صداسیما بعضا با رفتارهای خارج از چارچوب و تندروی های سیاسی مجریان خود روبرو بوده و تاخت تاز جهت دار به شخصیت های سیاسی صورت می گیرد. سیاست رئیس هم عموما معذرت خواهی و یکی به میخ ردن و یکی به نعل کوبیدن بوده است. وفق قانون به جبلی هشدار مشفقانه می دهیم که من بعد دو رویکرد توبیخ مجری خاطی ( در واقع قطع ید آمر پشت صحنه این امور یا کاهش انگیزه های شخصی مبادرت به این امور) و ارایه فرصت جبران به فرد یا جریان صدمه دیده را باید در دستور کار قرار دهد. لازم به توضیح است که با وجود آنکه مواضع شخصی ما با مواضع آقای روحانی و جریان اصلاحات بشدت فاصله دارد، بنا بر رسالت حرفه ای ، باید از حق و حقیقت و روندهای درست حمایت کنیم.

شعارسال: پیمان جبلی، در مورد انتقادات موجود به ادبیات برخی مجریان صداوسیما و اینکه آیا قرار است تذکری به این افراد داده شود، گفت: صداوسیما ده‌ها شبکه در تلویزیون و رادیو دارد که بخش عمده‌ای از آن‌ها برنامه زنده است، به هرحال طبیعت برنامه‌های زنده است که گاهی اوقات چه مجری و چه مهمان و کارشناس برنامه ممکن است در برنامه زنده مواضع، نکات و یا ادبیاتی را به کار ببرند که چه به لحاظ سیاست‌های کلان رسانه و چه به لحاظ اصول حرفه‌ای رسانه مورد تایید نباشد.

آقای جبلی ، سیاست عذرخواهی و مظلوم نمایی در خصوص افتضاحات مجری های صداسیما کافی نیست ، انتظار توبیخ و جبران زیان وجود دارد

رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد: نباید این اتفاقات رخ دهد، قطعا و یقیناً مواردی که کارشناسان و مهمانان این مواضع را بگیرند، چون عضو بدنه صداوسیما نیستند، این‌ها موضع رسانه ملی نیست. مواردی هم که گاهی اوقات مجریان چه با ادبیات ناشایست و چه با طرح موضوعاتی که اخلاقاً پرداختن به آن‌ها درست نیست به ویژه در مورد افرادی که روی آنتن نیستند که از خودشان دفاع کنند، به لحاظ اخلاقی اتفاق خوبی نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما به شدت حساسیت داریم، من به شخصه خودم حتی قبلاً تاکید و به همه شبکه‌ها ابلاغ کردم که اگر موارد استثنایی اتفاق بیفتد (زیرا بسیار مواردش اندک است) هر مورد خاصی هم باشد ما جداگانه تذکر می‌دهیم و هم یادآوری می‌کنیم، اگر در حدی باشد که توبیخ کنیم، توبیخ هم می‌کنیم.

جبلی در پاسخ به این که اگر کسی که نام او در برنامه‌های زنده آمده بخواهد از خود در صداوسیما دفاع کند آیا آنتن زنده به وی داده می‌شود، بیان کرد: بستگی به مورد ما بررسی می‌کنیم تا اخلاقاً این حق را به کسی که به او تعریضی شده است بدهیم. مواردی که امکان‌پذیر شود و مورد توافق قرار گیرد، انجام می‌شود؛ زیرا گاهی اوقات طرف مقابل شرایطی را می‌گذارد که شاید روی آنتن قابل تحقق نباشد، اما مواردی که بشود این کار انجام می‌شود.

وی در خصوص این‌که نمونه بارز این اتفاق را در مورد ثبت‌نام رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم در انتخابات خبرگان مشاهده کردیم که مجری صداوسیما در جایگاه شورای نگهبان قرار گرفت و مطالبی عنوان کرد، گفت: این از جمله مواردی بود که خلاف سیاست‌های رسانه‌ای ابلاغ شده به شبکه‌ها است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 30آبان1402، کدخبر: 1419134، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین