پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
تفاهم نامه واگذاری زمین به چاپخانه داران تهران طی مراسمی در روز چهارشنبه یکم آذرماه ۱۴۰۲ به امضای سعید صادقی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران و احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران رسید.

شعارسال: در این مراسم احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران طی سخنانی گفت: در حال حاضر در شهر تهران ۷۰۰ واحد تولیدی دارای مجوز و در حواشی تهران هم ۴۰۰ واحد تولیدی وجود دارند. در سطح استان تهران نیز نزدیک به ۲ هزار واحد تولیدی فعالیت می‌کنند که قریب به اتفاق آن‌ها مشکل فضا دارند.

شهرک صنعت چاپ استان تهران راه‌اندازی می‌شود

ابوالحسنی با بیان اینکه فعالیت حوزه چاپ در سال‌های اخیر تفاوت‌های زیادی با گذشته پیدا کرده است افزود: صنعت چاپ در سال‌های گذشته بیشتر در بخش نشر فعالیت می‌کرد. همانطور که می‌دانید کاغذ جای چندانی اشغال نمی‌کند و از طرفی به محض آماده شدن کتاب‌ها و نشریات به صحافی‌ها تحویل داده می‌شدند که از این جهت واحد‌های تولیدی فعال در حوزه چاپ از نظر فضا مشکلی نداشتند.

حوزه فعالیت‌های صنعت چاپ تغییر کرده و بیش از پیش در زمینه بسته بندی فعال است

نایب رئیس اتاق اصناف تهران اشاره کرد:، اما هم اکنون حوزه فعالیت‌های صنعت چاپ تغییر کرده و بیش از پیش در زمینه بسته بندی فعال است. بر این اساس این حوزه کاری نیاز به مکانی با وسعت و گستردگی فراوان دارد. به همین دلیل بسیاری از چاپخانه‌ها مجبور شدند به حاشیه تهران کوچ کنند.

وی ادامه داد: از سویی مشکل دیگر ما آن است که زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم. متاسفانه در این وزارتخانه برنامه‌ای برای حمایت از واحد‌های تولیدی صنعتی وجود ندارد. ما در کارگروه استانداری مشکل مان را مطرح کردیم که قرار است در هیات وزیران هم مطرح شود. بر این مبنا چاپخانه‌هایی که بالای ۴۵ نفر کارمند دارند واحد صنعتی به حساب می‌آیند. چنین واحد‌هایی به فضا‌هایی با متراژ بیش از چهار هزار متر زیر بنا نیاز دارند.

متراژ بیشتر با مجوز ارتفاع از مطالبات اتحادیه است

رئیس چاپخانه داران تهران تصریح کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های ما آن است که دو الی سه طبقه با متراژ پنج هزار متر به فعالان این حوزه اختصاص پیدا کند. متراژ بیشتر با مجوز ارتفاع از مطالبات اتحادیه است.

نباید هیچ فرقی میان صنوف تولیدی و واحد‌های صنعتی قائل شد

همچنین سعید صادقی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در خصوص انعقاد تفاهم نامه واگذاری زمین به چاپخانه داران تهران بیان کرد: یکی از پیگیری‌های استاندار محترم تهران از هیات وزیران این است که سازمان‌ها و نهاد‌های متولی تولید کشور نباید هیچ فرقی میان صنوف تولیدی و واحد‌های صنعتی قائل شوند.

وی تصریح کرد: در واقع می‌بایست با نگاه صنعتی به تمامی فعالیت‌های تولیدی، زمینه تبدیل مجوز‌های صنفی به صنعتی را فراهم کرد تا صنوف تولیدی نیز همانند واحد‌های صنعتی از امکانات و تسهیلات ویژه صنعت بهره‌مند شوند.

صادقی با اشاره به نقش فعالان صنفی در ایجاد شهرک‌های صنفی و صنعتی گفت: سیاست ساماندهی و انتقال صنوف تولیدی به شهرک‌های صنعتی باید از سوی شما فعالان صنفی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد. چرا که استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی، مزایایی را برای آنان ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران تاکید کرد: در حالی که برای راه اندازی واحد‌های تولیدی در خارج از شهرک صنعتی، حداقل باید از ۲۰ سازمان مجوز دریافت شود، اما با استقرار و راه اندازی واحد تولیدی در شهرک صنعتی، تمامی مجوز‌های مورد نیاز از قبل با هماهنگی‌های لازم دریافت شده است.

گفتنی است در این مراسم همچنین میریونس جعفری نایب رئیس اول، حسن نجفی نایب رئیس دوم، امیر شهلایی مقدم بازرس هیات مدیره اتحادیه، اعظمی رئیس انجمن کارتن و ورق ایران، منصوری مشاور آموزش اتحادیه، خسرو بشارت، علی طارمی، خیرالله محبوبی، داود مهر علیان، مجید خادمی، مجید رضا اسماعیل‌زاده، ذوالفقاری، حمیدرضا طاهری آشتیانی رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی صنف چاپ و علیان مشاور اتحادیه حضور داشتند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: 4آذر1402، کدخبر: ۱۶۸۹، otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین