پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در مورد افزایش ۲ درصدی رشد حقوق کارمندان در مجلس در لایحه بودجه گفت: افزایش هر یک درصد حقوق کارمندان ماهانه هزار میلیارد تومان هزینه دارد. سوال اینجاست که با این واقعیات ناخوشایند آماری و بودجه‌ای و با توجه به مصوبه اجرای دولت الکترونیک، آیا زمان چابک سازی دولت و کاهش اندازه ان با ساماندهی نیرو‌های اداری، فرا نرسیده است؟ آیا کرونا ثابت نکرد که می‌توان با یک سوم حجم کارکنان موجود، اقدام به اداره نظام اداری کشور کرد؟ تا کی باید کسری بودجه ناشی از حقوقی باشد که دولت‌ها به کارکنان خود می‌دهند؟ چرا باید ۸۰ تا ۹۲ درصد بودجه سازمان‌ها و ادارات، صرف حقوق و دستمزد کارکنان شود؟

شعارسال: رئیس سازمان اداری و استخدامی در مورد افزایش ۲ درصدی حقوق کارمندان در مجلس در لایحه بودجه گفت: افزایش هر یک درصد حقوق کارمندان ماهانه هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

افزایش ۲ درصدی حقوق کارمندان ۲۴ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد +آیا زمان اجرای دولت الکترونیک و کاهش حجم دولت فرا نرسیده است؟

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشوردر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نمایندگان در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۳ رقم رشد ۱۸ درصد برای افزایش حقوق کارمندان در سال آینده را به ۲۰ درصد رساندند، این مصوبه چقدر بار مالی دارد، گفت: هر یک درصد افزایش حقوق کارمندان ماهانه یک هزار میلیارد تومان هزینه برای دولت دارد.

وی با بیان این که ما هم دوست داریم حقوق کارمندان بیشتر شود، در عین حال گفت: آنچه بین دولت و مجلس محل مباحثه است، این است که باید بار مالی این تصمیم باید مشخص شود. به گفته وی، اگر تصمیم مجلس منجر به خلق نقدینگی شود، آثار سوء آن بیشتر از اثر مثبت است.

وی گفت: باید مشخص شود که منابع افزایش حقوق کارمندان از کجا تامین شود، آنچه دولت پیشنهاد کرده بر اساس درآمد واقعی در سال آینده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی این را هم عنوان کرد که باید آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت مذاکره کند که در عین افزایش حقوق، منجر به افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی نشود.

لطیفی در برابر پرسش دیگر خبرنگار که چند درصد از بودجه عمومی دولت صرف حقوق کارمندان می‌شود، نیز خاطرنشان کرد: حقوق کارمندان گاهی از فصل ۱ و ۲ و گاهی از سایر فصول مثل ۴، ۵ یا ۶ پرداخت می‌شود، اما حدود ۸۰ درصد بودجه عمومی دولت صرف پرداخت حقوق می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار: 5اسفند1402، کدخبر: 180205، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین