پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۴۱۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق مسلح بانک شهر خیابان مولوی خبر داد. سارق ناشی و غیر حرفه‌ای که به شعبه بانک شهر دستبرد زده است. باید به جناب سارق محترم گفت که بانک شهر هم جای دزدی است؟ گویا هیچ اطلاعی از وضعیت بانک‌های کشور و جایگاه و وضعیت بانک شهر ندارد. حتی از خودش نپرسیده که چرا مابقی سارقین از بانک شهر دزدی نمی‌کنند؟ شاید هم واقعا حرفه‌ای بوده و نقص ایمنی خاصی را در شعب بانک شهر شناسایی کرده است؟ مثل سایر نقص‌های موجود در برخی از شعب این بانک در خصوص عدم رعایت حقوق معلولان بدلیل داشتن پله و نداشتن رمپ (ان شاالله به زودی پیگیری خاص و انتشار گزارش می‌شود). شاید هم انیمیشن لگو سرقت از بانک شهر و لگو درگیری خطرناک با اسلحه در صندوق بانک را دیده و جوگیر شده؟ از آقا دزده می‌پرسیم که آیا زدن یک باجه از یک صندوق قرض الحسنه، بهتر از زدن شعبه مولوی بانک شهر نبود؟ البته که اختیار همیشه با خود آقا دزد‌ها است.

شعارسال: سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در ساعت ۱۱:۳۰ مورخه دهم اسفندماه سال جاری طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سرقت مسلحانه از بانک شهر شعبه مولوی، موضوع به کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه ارجاع شد.

دستگیری سارق غیرحرفه ای «بانک شهر» خیابان مولوی  + بانک شهر هم آخه جای دزدیه ، صندوق قرض الحسنه می زدی بهتر نبود؟

وی افزود: به دنبال اعلام خبر سرقت مسلحانه کارآگاهان اداره یکم راهی محل سرقت شدند که در بررسی‌های اولیه و میدانی مشخص شد مرد جوانی با سلاح کلت کمری وارد بانک شده و با تهدید اقدام به سرقت ۲۹ میلیون تومان وجه نقد می‌نماید که در حین فرار به جهت ایجاد رعب و وحشت اقدام به تیراندازی هوایی می‌نماید و متواری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و کارآگاهی بلافاصله هویت سارق مسلح را شناسایی کردند و مشخص شد بهزاد حدوداً ۳۷ یکی از مجرمین سابقه دار اداره یکم در گذشته بوده است. کارآگاهان در گام بعدی با جمع بندی اطلاعات بدست آمده و هماهنگی قضایی سارق مسلح جوان را طی یک عملیات پلیسی و ضربتی در محدوده میدان محمدیه در روز چهارشنبه پانزدهم اسفندماه دستگیر کردند. در ادامه تحقیقات سارق مسلح ضمن اعتراف اولیه به سرقت اظهار داشت: اسلحه در اختیار یکی از دوستانم بنام مهرداد می‌باشد که بلافاصله وی دستگیر و اسلحه به همراه ۱۷ فشنگ جنگی کشف و ضبط شد.متهمان ضمن اعتراف به بزه انتسابی با صدور قرار قانونی جهت سیر مراحل تحقیقات پلیسی در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفتند.

تعداد بازدید : 16

باید به جناب سارق محترم گفت که بانک شهر هم جای دزدی است؟ گویا هیچ اطلاعی از وضعیت بانک‌های کشور و جایگاه و وضعیت بانک شهر ندارد. حتی از خودش نپرسیده که چرا مابقی سارقین از بانک شهر دزدی نمی‌کنند؟ شاید هم واقعا حرفه‌ای بوده و نقص ایمنی خاصی را در شعب بانک شهر شناسایی کرده است؟ مثل سایر نقص‌های موجود در برخی از شعب این بانک در خصوص عدم رعایت حقوق معلولان بدلیل داشتن پله و نداشتن رمپ (ان شاالله به زودی پیگیری خاص و انتشار گزارش می‌شود). شاید هم انیمیشن لگو سرقت از بانک شهر و لگو درگیری خطرناک با اسلحه در صندوق بانک را دیده و جوگیر شده؟ از آقا دزده می‌پرسیم که آیا زدن یک باجه از یک صندوق قرض الحسنه، بهتر از زدن شعبه مولوی بانک شهر نبود؟ البته که اختیار همیشه با خود آقا دزد‌ها است.

به جناب سارق محترم هم گوشزد می کنیم که موقع سرقت از بانک ، بهتر می بود که گوشی موبایل و کارت های بانکی و غیره را به همراه نمی داشت. مسئله سرقت از بانک جزو حساسیت های پلیس محسوب شده و از توان خاص ( قابل بیان در رسانه نیست)، بدین منظور استفاده می کند و گرنه ، مبلغ سرقت شده ، مبلغی نبوده که مثلا نیروی معظم پلیس، تا این حد روی آن متمرکز شود و وقت و انرژی بگذارد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16اسفند1402، کدخبر: 3051025، www.tasnimnews.com/ سایر منابع.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
به کاهدون زده این آدم قانع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
1
بانک زدن واقعا به همین راحتیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
0
افسر پرونده نیز در مورد جزییات این سرقت می‌گوید: «متهم روز حادثه قصد سرقت داشته، اما برنامه خاصی از قبل نداشته است. مثلا نمی‌دانسته می‌خواهد کدام بانک راسرقت کند یا چه جوری سرقت کند، چون ما در بررسی تمام دوربین‌های مداربسته متوجه شدیم ابتدا سارق از مترو خارج شده و به سمت بانک سپه در خیابان خیام رفته. وقتی دیده داخل بانک سپه شلوغ است جلوتر رفته. موسسه ملل را نگاه کرده. این بانک هم شلوغ بوده. برای همین از آنجا هم عبور کرده. سر راه بانک ملی را هم نگاه کرده. آنجا هم شلوغ بوده و رد شده. در آخر از مقابل بانک شهر درخیابان مولوی گذشته و دیده داخل آن خلوت است وارد بانک شده. اسلحه‌اش را بیرون آورده و کیفی که دستش بوده را به یکی از کارمندان بانک داده. در نهایت هم سارق کیف را به همراه 29 میلیون تومان برداشته و فرار کرده. سارق بسیار ناشیانه عمل کرده است، چون افرادی که داخل بانک بودند خیلی راحت می‌توانستند جلوی او را بگیرند. کارمندان آژیر بانک را به صدا درنیاوردند، چون ترسیده بودند سارق شلیک کند. ورود و خروج سارق تقریبا دو دقیقه طول کشیده است. بعد از خروج سارق، کارمندان بانک با پلیس تماس گرفتند. هر کسی که قصد سرقت مسلحانه دارد معمولا از قبل نقشه آن را می‌کشد، اما این سارق نه تنها برای سرقت نقشه‌ای نداشته، بلکه برای فرارش هم برنامه‌ای نداشته است. سارق شیشه مصرف می‌کرده و چون از سوی طلبکار تحت فشار بوده این اقدام را بدون هیچ فکری انجام داده است. 29میلیون تومانی هم که سرقت شد به بانک برگردانده شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
1
بازپرس برای سارق اتهام محاربه در نظر گرفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
استفاده از هر سلاحی که باعث رعب و وحشت مردم شود، حكم محارب را خواهد داشت . تبصره يك مادّه 196 قانون حدود و قصاص مى گويد: ميان سلاح سرد و سلاح گرم ، فرقى نيست .ولى اگـر مـوجـب هـراس و رعب نشود يا جنبه عمومى نداشته باشد، محارب محسوب نمى شود. كسى كه به روى مردم سلاح بكشد، ولى در اثر ناتوانى موجب هراس هيچ فردى نشود، محارب نيست .كـسـى كـه سـلاح خود را به سوى يك يا چند نفر مخصوص بكشد و جنبه عمومى نداشته باشد، محارب نيست .از دو طريق محاربه ثابت مى شود: اقرار خود شخص ؛ و شهادت دو مرد عادل .طـبق قوانين اسلام ، با استناد به آيه قرآن ، كيفر و مجازات محارب و مفسد فى الارض ، يكى از چهار
مجازات زير است :

1 ـ قـتـل ؛

2 ـ آويـخـتن به دار؛

3 ـ قطع دست راست و پاى چپ ؛

4 ـ تبعيد.
مدیر پایگاه

جرم محاربه یکی از انواع جرایم حدی به شمار می رود که نوع و میزان و کیفیت اجرای  آن در شرع مقدس معین شده است. به طور کلی محاربه به معنای کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم است. رکن قانونی جرم محاربه ماده 279 قانون مجازات اسلامی می باشد.


مطابق ماده 279 قانون مجازات اسلامی” محاربه، عبارت از کشیدن سلاح، به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آن ها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد. هر گاه کسی با انگیزه شخصی، به سوی یک یا چند شخص خاص، سلاح بکشد و عمل او جنبه عمومی نداشته باشد و نیز کسی که به روی مردم سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی، موجب سلب امنیت نشود، محارب محسوب نمی‌ شود. ”


مطابق با ماده مزبور محاربه ممکن است به قصد ارعاب مردم تحقق یابد. از نظر عملی رفتاری را محاربه می گویند که موجب بروز ناامنی در محیط گردد. ویژگی مهم دیگر در ارتباط با تحقق جرم محاربه این است که، محارب می بایست انگیزه عمومی داشته باشد. بنابراین، چنانچه یک نفر با انگیزه شخصی به روی شخص یا اشخاصی سلاح بکشد، عمل او محاربه نخواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین