پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۲۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
علیرضا زاکانی که اخیرا در سفر به چین برای شرکت در اجلاس «یک کمربند، یک جاده» حضور یافته بود و قرارداد واگن‌های مترو را نیز نهایی کرد با حضور در صحن شورای شهر تهران دستاوردهای سفر خود به چین به ویژه در حوزه حمل و نقل را در قالب گزارشی برای اعضای شورای شهر تهران تشریح کرد و از نقش مدیرعامل بانک شهر در کمک به حمل و نقل عمومی قدردانی کرد و ... . ما متوجه نقش بانک شهر نشدیم، ای کاش شهردار یا مدیرعامل بانک شهر، اندکی شفاف تر توضیح بدهند که چی به چیه؟

شعارسال: علیرضا زاکانی که اخیرا در سفر به چین برای شرکت در اجلاس «یک کمربند، یک جاده» حضور یافته بود و قرارداد واگن‌های مترو را نیز نهایی کرد با حضور در صحن شورای شهر تهران دستاورد‌های سفر خود به چین به ویژه در حوزه حمل و نقل را در قالب گزارشی برای اعضای شورای شهر تهران تشریح کرد.

ما متوجه نقش بانک شهر در سفر چین آقای زاکانی نشدیم، شهردار شفاف سازی کنند، شاید متوجه شدیم

شهردار تهران با بیان اینکه بزرگترین دستاورد‌های سفر مدیریت شهری به چین در حوزه اقتصادی و حمل و نقل است، گفت: در این سفر واردات ۷۹۱ واگن از چین را که سال ۱۳۹۵ مقرر شده بود و در سال ۹۶ تبدیل به قرارداد شده بود، را عملیاتی کردیم ارزش قرارداد واردات واگن یک میلیارد دلار است که از محل پشتیبانی دولت انجام می‌شود.

زاکانی با اعلام اینکه مجاب کردن طرف چینی برای پشتیبانی مالی از مجموعه قرارداد‌ها به ارزش یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار در پنج قرارداد از دیگر موفقیت‌ها سفر چین بود، اظهار کرد: این کمک با تنفس یک تا سه ساله از دستاورد‌هایی بود که طرف چینی بیان می‌کرد این شیوه کار با ایران برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد. مدیرعامل بانک شهر همکاری جدی داشت و حضور ایشان سبب این اتفاق شد.

شهردار پایتخت همچنین تصریح کرد: موفقیت در انعقاد یک تفاهم نامه و مقدمه یک قرارداد بین طرف چینی و شرکت ایرانی مدل جدیدی بود که مبتنی بر توانمندی‌های یک شرکت ایرانی، حدود یک میلیارد دلار پروژه در شهر تعریف شد و اجرای خط ۱۱ مترو و شروع تا پنج درصد با امکانات چینی‌ها تضمین شد. عملاً دستاورد‌های مالی و اقتصادی این سفر بالغ بر سه میلیارد دلار است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بانک شهر، تاریخ انتشار: 10آبان1402، کدخبر: 123500، www.shahr-bank.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین