پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
ویدئویی در فضای مجازی در حال پخش است که در آن فردی با استفاده از یک سینی و یک قیف فلزی و ماده ای که روی گاز در حال گداخته شدن است ، ادعای عصب کشی دندان ها و رفع درد دندان را دارد. هرچند این ویدئو فاقد تائیدیه راست آزمایی است، اما جای دارد که انجمن دندانپزشکان(علمی یا صنفی) در این خصوص توضیح دهند.

شعارسال: درباره ویدئوی منتشر شده برای عصب کشی دندان در مرودشت فارس، برخی از منابع بیان داشته اند که از دود تاجریزی استفاده شده است. طب سنتی معتقد است که دود دندان(تاجریزی) نابود کننده کرم دندان (؟)، از بین برنده عفونت‌های دندانی، درد دندان، پیله دندان، التیام زخم گلو می‌باشد. درباره طریقه مصرف بیان شده که، یک کفگیر حسوم (آهنی) بردارید و روی گاز بگیرید تا خوب داغ شود (همان قسمت پایین سرخ شود کافیست). یک عدد تاجریزی برداشته به آن بچسبانید تا دود کند و دود آن را به موضوع درد برسانید.

هرچند این ویدئو فاقد تائیدیه راست آزمایی است، اما جای دارد که انجمن دندانپزشکان (علمی یا صنفی) در این خصوص توضیح دهند.

عصب کشی سنتی در مرودشت + ضرورت پاسخگویی انجمن دندانپزشکان

برخی از منابع طب سنتی نوشته اند که جهت درمان کرم خوردگی دندان (؟) یک ظرف و کاسه آب آماده نموده و شمع یا چراغی روشن نموده و یک دانه تاجریزی که بعضی نام آنرا انگورک هم می‌گویند بر نوک سوزن و یا سیمی زده که دست در مقابل شعله شمع نسوزد دانه تاج ریزی را که بر سر سیم یا سوزن قرار داده اند نزدیک شعله ببرند که بسوزد و در موقع سوختن دهان را باز نموده دود آنرا بدهند به همان دندان که درد دارد خوب که دود آن به دندان رسید آرام آرام بزنند پشت سر شخص و شخص دهان خود را در روی کاسه و ظرف آب نگه دارد چندین عدد جانور و کرم‌های موئی ریز سفید داخل آب می‌افتد و از دهان خارج می‌گردد و دندان برای مدتی راحت می‌شود؟!
منتظر دریافت توضیحات از انجمن‌های تخصصی فعال در حوزه دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان هستیم.

تعداد بازدید : 16


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین