پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
یک تحلیلگر اسبق سیاست خارجی سنای آمریکا اقدامات اخیر کنگره آمریکا در تصویب قانون تمدید تحریم‌ها علیه ایران به مدت ۱۰ سال دیگر را کم اهمیت ارزیابی کرده است.

شعار سال:

«جیمز جورج جاتراس» تحلیلگر سیاسی مستقر در واشنگتن  ضمن کم اهمیت دانستن اقدام اخیر کنگره آمریکا در تصویب قانون تمدید تحریمها علیه ایران به مدت 10 سال دیگر، تاکید کرد: هنوز چیزی اتفاق نیفتاده و ایران باید رویکرد صبر و انتظار را در پیش بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: فکر می کنم که نباید توجه زیادی به این قانون کرد.

سنای آمریکا روز پنجشنبه به اتفاق آرا قانون مربوط به تحریمهای ایران به مدت 10 سال دیگر را تصویب کرد. این قانون مشهور به قانون تحریمهای ایران یا "آی اس ای" است، که 15 نوامبر نیز توسط محلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود. این قانون برای اجرای نهایی تا پایان امسال به امضای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد. اعتبار این قانون اواخر امسال به پایان می رسد.

به گفته مقامهای ایرانی، اجرای این قانون نقض توافق هسته ای است که جولای 2015 میلادی بین ایران و شش قدرت جهانی به دست آمده است.
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز اخیرا اعلام کرده است که تهران طرح هایی را برای واکنش نشان دادن به هرگونه نقض برجام از سوی آمریکا در نظر می گیرد. وی تصریح کرد: این سناریوها را نمی توان به صورت علنی اعلام کرد.

جاتراس ، گفت: من در جایگاهی نیستم که به ایران مشاوره بدهم ولی پیش از واکنش نشان دادن به چیزی که هنوز به طور واقعی اتفاق نیفتاده، ایران باید در نظر بگیرد که گام بعدی آمریکا در صورت واکنش نشان دادن ایران چه خواهد بود، آن هم واکنشی که هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این به معنای آن است که رویکرد صبر و انتظار بهتر خواهد بود. تقریبا مثل همه تحریم‌ها، این قانون به رئیس جمهور آمریکا اجازه می دهد تا تدابیر مختلفی را اعمال کند، این قانون رئیس جمهور آمریکا را ملزم به انجام چیزی نمی کند.

جاتراس افزود: آمریکا تصویب این قانون را نقض برجام تلقی نمی کند. گرچه اختیاراتی که این قانون به رئیس جمهور می دهد، می تواند نقض توافقنامه تلقی شود.

جیمز جورج جاتراس معاون موسسه آمریکن انستیتو در اوکراین است که توسط یک سازمان غیر دولتی آمریکایی تامین مالی می شود. وی دیپلمات سابق آمریکایی و مشاور رهبری جمهوریخواه در سنای آمریکا بوده است.



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 آذر 1395، کد مطلب:1257192 : www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
در شرایط فعلی که دولت مردان ما دو دستی کشور و منافع ملی را با خواب آلودگی در اختیار دشمن قرار دادند. چاره ای جز این نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین