پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی کشور که هم‌اکنون معاون حمل‌ونقل وزیر راه است، در نامه‌ای خطاب به معاون وزیر کشور عنوان کرده، شهردار تهران در حال ساخت یک تونل ۹ کیلومتری برای اتصال میدان سپاه به بزرگراه آزادگان است؛ پروژه‌ای که ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و با این پول می‌توان «۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس» برای کسری شدید ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت تامین کرد. این تونل «باعث گره‌های ترافیکی در مناطق اطراف پروژه»، «اثر موقتی در تردد روان خودرو‌ و سپس بازگشت ترافیک» و همچنین «فرصت‌سوزی برای دستیابی به حمل‌ونقل عمومی پایدار» خواهد شد .رییس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی کشور با کنایه نسبت به «ساخت بزرگراه طبقاتی صدر» به عنوان یک درس‌آموخته برای شهر تهران، خواستار جلوگیری از ساخت تونل ۹ کیلومتری شد.برخی از منتقدین می گویند که هرچند این تونل ممکن است آب نداشته باشد، اما احتمالا نان خوبی برای برخی ها خواهد داشت.

شعارسال: سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی کشور که هم‌اکنون معاون حمل‌ونقل وزیر راه است، در نامه‌ای خطاب به معاون وزیر کشور عنوان کرده است: شهردار تهران در حال ساخت یک تونل ۹ کیلومتری برای اتصال میدان سپاه به بزرگراه آزادگان است؛ پروژه‌ای که ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و با این پول می‌توان «۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس» برای کسری شدید ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت تامین کرد.

تهدیدات «تونل ۴۰ هزار میلیارد تومانی»  نه کیلومتری یا فرصت های خرید «۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس» جهت تقویت حمل و نقل عمومی؟

هادیانفر معتقد است، این پروژه با آیین‌نامه مصوب سال ۹۹ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در تضاد است و «ضد شیوه جهانی طراحی معابر شهری» نیز است.

در متن نامه «درخواست توقف پروژه تونل‌سازی شهرداری تهران از وزارت کشور»، درباره سه تهدید تونل ۹ کیلومتری برای تهران و تهرانی‌هاهشدار داده شده است.

این تونل «باعث گره‌های ترافیکی در مناطق اطراف پروژه»، «اثر موقتی در تردد روان خودرو و سپس بازگشت ترافیک» و همچنین «فرصت‌سوزی برای دستیابی به حمل‌ونقل عمومی پایدار» خواهد شد.

رئیس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی کشور با کنایه نسبت به «ساخت بزرگراه طبقاتی صدر» به عنوان یک درس‌آموخته برای شهر تهران، خواستار جلوگیری از ساخت تونل ۹ کیلومتری شد.

تهدیدات «تونل ۴۰ هزار میلیارد تومانی»  نه کیلومتری یا فرصت های خرید «۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس» جهت تقویت حمل و نقل عمومی؟

تهدیدات «تونل ۴۰ هزار میلیارد تومانی»  نه کیلومتری یا فرصت های خرید «۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس» جهت تقویت حمل و نقل عمومی؟

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 6آذر1403، کدخبر:4127507، /donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین