پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز (جمعه) پیش نویس قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش بس در سوریه و تسهیل دسترسی کاروان کمک های بشردوستانه به مناطق جنگ زده را به رای می گذارد.

شعارسال: خبرگزاری فرانسه نوشت: پیش نویس این قطعنامه توسط کانادا تهیه و به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شده است.

بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت، قطعنامه های مجمع عمومی ماهیتی غیرالزام آور دارند و تمام 193 عضو سازمان ملل می توانند در رای گیری برای تصویب این لوایح شرکت کنند.

قطعنامه پیشنهادی، درخواست توقف کامل تمامی حملات علیه غیرنظامیان و اتمام محاصره همه مناطق محاصره شده را مطرح کرده است.

روسیه و چین روز دوشنبه پیش نویس قطعنامه دیگری را در شورای امنیت برای برقراری آتش بس موقت هفت روزه در شهر حلب سوریه وتو کرده بودند.

روسیه معتقد است آتش بس های متعدد توافق شده، تنها فرصتی برای تحکیم مواضع و تجدید قوای تروریست ها بوده و به تشدید وخامت وضعیت مناطق جنگ زده منجر شده است.

آمریکا و کشورهای همپیمان ضدسوری که شش سال قبل سناریوی ساقط کردن دولت قانونی «بشار اسد» را با استفاده ابزاری از گروههای تروریستی تحت الحمایه خود کلید زده بودند، اکنون برای جلوگیری از شکست تروریست ها در جریان حمله های ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، سناریوی اعمال فشار برای توقف فعالیت های ضد تروریستی در حلب را از طریق نهاد های بین المللی پیگیری می کنند.

ارتش سوریه در هفته های گذشته دستاورد های قابل توجهی در باز پس گیری مناطق تحت کنترل تروریست ها در شهر حلب داشته است.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده است: سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا شامگاه پنجشنبه در توافق تلفنی خود بر حمایت از آغاز مذاکرات برای تدوین برنامه خروج جنگجویان از شرق حلب تاکید کردند.

تلاش دو کشور برای عادی سازی اوضاع در حلب و ادامه رایزنی های وزیران خارجه از دیگر توافق های صورت گرفته بود و کری نیز آمادگی آمریکا را برای کمک به خروج جنگجویان موسوم به معارض از منطقه تحت تسلط تروریست ها اعلام کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 19 آذر 1395، کدمطلب: 82338759 (5709715) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین