پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: 430 هزار میلیارد ریال در شش ماه نخست امسال کسری بودجه داشتیم و باید ببینیم تا پایان سال وضعیت به چه شکل خواهد بود.

شعارسال: محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: 430 هزار میلیارد ریال در شش ماه نخست امسال کسری بودجه داشتیم و باید ببینیم تا پایان سال وضعیت به چه شکل خواهد بود.

وی افزود: درست است که نرخ رشد اقتصادی پنج درصد اعلام می شود ولی این نرخ رشد متاثر از نفت و به تولید برنگشته است چرا که یک میلیون بشکه نفت ما به 2 میلیون افزایش یافته است.

وی با اشاره به عقب افتادگی کشور به دلیل تحریم ها اظهار کرد: وزارت نفت پیگیری کرد تا به بازار برگشتیم و عربستان که مسبب این وضعیت شده بود با کسری بودجه مواجه و همین موجب شد که در مقابل پیشنهادات ایران در اوپک زانو بزند.

وی بیان کرد: 65 درصد درآمد ما از بودجه مصوب ناشی از درآمدهای نفتی است و 25 درصد مربوط به درآمدهای مالیاتی می شود.

وی همچنین در زمینه برگشت بخشی از درآمدهای واریزی ادارات استان کرمان به خزانه افزود: ما می توانیم پیشنهاداتی را برای ایجاد رویکرد توازن استانی مطرح و اگر بخواهیم این موضوع را قانونی کنیم بسیار دشوار است چون بیشتر استانها همانند کرمان ذینفع اینگونه مسائل نیستند و رای نمی دهند.

پورابراهیمی بیان کرد: در صورتی که سهم دولت را افزایش بدهیم، می توانیم مبلغی را برای انجام کارهای استان کرمان دریافت کنیم.

وی با اشاره به مشکل آموزش و پرورش در زمینه پرداخت تعهدات پایان خدمت پرسنل خود عنوان کرد: امروز صندوق ذخیره فرهنگیان که باید به فرهنگیان کمک کند به محل فساد تبدیل شده است.

وی با اشاره املاک و زمین های آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش در شهرهای بزرگ حدود 60کیلومتر زمین تجاری دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: این وزارتخانه می تواند بخش عظیمی از بودجه خود را با فروش این زمین ها تامین کند و این کار هم اکنون در کشور آغاز شده است.

وی بیان کرد: بودجه کل کشور سه هزار و 200 میلیارد ریال است که تنها 20 درصد آن سهم عمرانی می شود و شاخص سهم بودجه عمرانی برای هر کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: دولت هم می تواند همچون آموزش و پرورش از محل درآمدزایی خود برای توسعه استفاده کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 18آذر1395، کدخبر: 253378: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین