پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
مشکلات و راهکارهای جبران خسارات ناشی از بارش برف و سرمازدگی اخیر مازندران در جلسه مجمع نمایندگان و مدیران ارشد اجرایی این استان با حضور«اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی در تهران بررسی شد.

شعار سال:


معاون اول رئیس جمهوری در این نشست تأکید کرد: بارش شدید برف و سرما خسارات زیادی به مردم مازندران و بخصوص کشاورزان وارد کرد که این مسأله را در یکی از جلسات هیأت وزیران مطرح خواهم کرد، تا تصمیمات لازم برای جبران این خسارات اتخاذ شود. این استان نقشی ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی نظیر گردشگری و کشاورزی در کشور ایفا می‌کند و مشکلات و مسائل آن نیز باید با همین رویکرد و با نگاه ملی مورد توجه قرار گیرد.

البته حضور انبوه گردشگران در مازندران و سایر استان‌های شمالی کشور بخصوص در تعطیلات باعث ایجاد فشارها و مشکلاتی برای مردم استان می‌شود که لازم است با فراهم کردن و تکمیل زیرساخت‌های لازم این مشکلات را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه از سالیان گذشته تصمیم گرفته شده بود که در استان‌های شمالی نظیر مازندران نباید صنعت ایجاد شود، یادآور شد: امروز دیگر این تصور وجود ندارد و با وجود تعداد فراوان دانشجویان و جوانان تحصیلکرده جویای کار در این استان، باید به دنبال توسعه صنایع سازگار با محیط زیست چون صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات در این استان‌ها باشیم. از مهم‌ترین محدودیت‌های استان تکمیل نشدن زیرساخت‌ها در حوزه راه است که تاکنون شخصاً چند بار از مسیرهای مواصلاتی مختلف به سمت شمال کشور بازدید کرده‌ام و از نزدیک روند پیشرفت این طرح‌ها را پیگیری کرده‌ام.

امیدوارم با تأمین منابع لازم و اهتمام ویژه وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران، شاهد بهره‌برداری هرچه سریعتر و امکان استفاده مردم از این مسیرها باشیم.

رسیدگی به مشکل قطع گاز
وی با اشاره به مشکلات مازندران که از سوی نمایندگان این استان در جلسه مطرح شد، از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست، این موضوعات را به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار دهد و در جلساتی با حضور نمایندگان مردم و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه این مشکلات را پیگیری کنند.

مشکل ناپایداری گاز در مازندران نیز همواره جزو مسائل اصلی این استان بوده و گاز در فصل سرما با افت فشار مواجه می‌شود که تنها راه حل آن تکمیل خط لوله انتقال گاز دامغان به نکا است که دولت حتماً آن را به طور جدی پیگیری خواهد کرد. معاون اول رئیس‌جمهوری با یادآوری مشکل برخی شهرستان‌های مازندران در خصوص تأمین آب آشامیدنی، بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند اجرا و تکمیل سد هراز تأکید کرد و افزود: این سد ازطرح‌های اولویت دار کشور است و وزارت نیرو نیز با جدیت آن را دنبال می‌کند.

«حسینعلی امیری» معاون رئیس‌جمهوری در امور مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری جلسات معاون اول رئیس‌جمهوری با مجامع نمایندگان استان‌ها آثار خوبی در حل و فصل مسائل استان‌ها دارد، گفت: در این جلسات معمولاً مسائل اصلی استان‌ها مطرح می‌شود و در نهایت به جمع‌بندی قابل قبولی دست پیدا می‌کنیم.

گفتنی است، ربیع فلاح استاندار مازندران هم در این نشست با اشاره به سرمای اخیر و آسیب‌های ناشی از آن، مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های استان در بخش‌های مختلف را مطرح کرد. نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز دراین نشست مشکلات ناشی از برف اخیر، سرمازدگی محصولات کشاورزی، قطع گاز، تأمین آب شرب، حل مشکل پسماندها و فاضلاب و تکمیل زیرساخت‌های استان بخصوص در حوزه‌های حمل و نقل و گردشگری را مطرح کردند و خواستار توجه هرچه بیشتر دولت برای حل آنها شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران
، تاریخ انتشار 17 آذر 1395، کد روزنامه: 6376: شماره صفحه: 19
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین