پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
هفت نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل برکناری امیر عبداللهیان از وزیر امور خارجه طرح سؤال کردند.

شعار سال: پس از تذکر کتبی ۱۰ نماینده مجلس به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه علنی چهارشنبه هفته گذشته مجلس درباره علت تعلل برای انتصاب سفیر جدید ایران در سوریه، ـ یکشنبه 21 آذر ـ نیز سؤال مشترک ۷ نماینده از ظریف درباره علت بازگرداندن شبانه سفیر سابق ایران در سوریه و عدم تعیین جایگزین مناسب برای وی آن هم در شرایط حساس منطقه، تحویل هیأت رئیسه مجلس داده شد.

در این سؤال که به طور مشترک از سوی جواد کریمی‌قدوسی، سید محمدجواد ابطحی، اکبر ترکی، ذبیح‌الله نیکفر، سید صادق طباطبایی‌نژاد، سید ناصر موسوی لارگانی و عباس گودرزی طرح شده، آمده است: چرا در اوج حوادث کشور سوریه،‌ دیپلمات انقلابی ایران در سوریه را شبانه به تهران برمی‌گردانید بدون اینکه جایگزین مناسب ایشان هماهنگ و انتخاب شده باشد.

متن این سؤال به شرح زیر است:

پیرو برکناری دیپلمات انقلابی آقای امیرعبداللهیان، شاهد برکناری دیپلمات انقلابی و مقاوم جمهوری اسلامی ایران در سوریه بودیم که در اوج حوادث و بحران‌های آن منطقه ثابت‌ قدم در آن سنگر ماند و حتی خانواده خود را در شبی که قرار بود آمریکا حمله گسترده خود را به سوریه آغاز کند، از آن کشور خارج نکرد؛ جنابعالی خوب می‌دانید در این شرایط هیچ کشوری دست به این اقدامات نسنجیده نمی‌زند، مگر اینکه بخواهد به جریانی امتیاز بدهد. سیاست وزارت امور خارجه در دفاع از جریان مقاومت در این شرایط حساس، به شدت زیر سؤال است. شما می‌توانستید آقای شیبانی را با یک حکم ویژه در آن سنگر حفظ کنید تا اوضاع آن کشور تثبیت شود، اما این اقدام را انجام ندادید.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري آنا، تاریخ انتشار: 21 آذر 1395، کد مطلب: 166862:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین