پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای رسیدن به رشد و شکوفایی دانش بایستی از تجربیات موفق اندیشمندان استفاده و به آنها عمل کنیم.

شعار سال: جشنواره امام علی (ع) به مناسبت هفته پژوهش در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.

سردار محمدرضا نواب معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع)، حجت الاسلام مختار نظری نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع) و معاونت های علمی پژوهشی نواحی سپاه از حاضران در این جلسه بودند.

نواب ضمن سخنرانی در این مراسم اظهار داشت: ورود به شهر علم از طریق باب علم که ولایت امیرالمومنین (ع) است، محقق می شود.

وی با بیان اینکه هویت سپاه برمبنایپاسداری است، گفت: پاسداری به معنی نگه داشتن است؛ پاسدار و انقلابی بایدیک گام جلوتر از بقیهباشد هم خودش پیشرو باشد و هم بقیه را به جلو ببرد.

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسدارانبه بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:ارتقای اندیشه ورزی لازم داریم که هم در رأس و هم در لایه ها تیم های رصدگر مورد نیاز است.

نواب تأکید کرد:اگر همه افراداز نیروی اندیشه و خرد استفاده کنند، عمده مشکلات بشر و جامعه اسلامی حل خواهد شد زیرا اندیشه ورزی در حوزه تفکر جمعی تأثیر مثبتی در پیشرفت علم و تکنولوژی به دنبال دارد.

وی بکار گیری دانش، تجربه و ایده و ارائه راهکارهای کاربردی را از نکات مهم در تفکر جمعی دانست و بیان کرد: باید همه معلوماتی که یک فرد دارد در سازماندهی برنامه ها بکار بگیرد.

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران ادامه داد:خردمند، واقعیت های محیط را رصد می کند و با دید آگاهانه هم انقلاب و هم دشمن را می شناسد لذا

نظاره گری، مشاهده و رصدگری توسط آحاد پاسداران به منظور کشف مسائل و چالش های حال و آینده انقلاب لازم است.

نواب گفت: باید بدانیمچه بخشی از معلوماتی که داریم برای مقابله با چالش ها نیاز به فکر و اندیشه دارد و برای این کارنیازسنجی دانشدر حوزه های مأموریتی و توسعه سپاه باید شکل بگیرد.

وی تأکید کرد:در مقیاس انقلاب اسلامیهمه احساس مسئولیت کنند و با بصیرت و آگاهی وشناخت زمان، نیاز، دشمن، دوست و اولویت ها، بتوانند وسیله ای که در مقابل دشمن باید استفاده شود را شناسایی و مورد استفاده قرار دهند.

نواب تصریح کرد:سپاه پاسداران در تحقق رسالت خود با سه موجود زنده انقلاب، نهاد سپاه و پاسدارمواجه است است که این سه مورد با حرکت تعادلی و تعاملی همدیگرانقلاب اسلامی را متعالی کرده و تمدن اسلامی را در مسیر فرایند پنجگانه ای که حضرت امام خامنه ای فرموده اند جلو برده و سپس جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را ترسیم می کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تهران نیوز، تاریخ انتشار 22 آذر 95 ، کد مطلب: 215357: www.tehrannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین