پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۰۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
شهردار تهران گفت:پول جرائم راهنمایی و رانندگی به خزانه دولت واریز می‌‌شود تا ۶۰درصد آن به شهرداری و ۴۰درصد به نیروی انتظامی پرداخت شود ولی در شهر هزینه نمی‌شود این پول کجا می‌رود؟

شعارسال: محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه حسین‌آباد در خط ۳ مترو که با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار داشت: این توفیق را با تمام شرایط سختی که وجود دارد به لطف خدا و با توجه به زحمات غیرقابل توصیف همکاران و کسانی که در همه پروژه‌های عمرانی ما را در ساخت مترو و دیگر تلاش‌ها همراهی می‌کنند امروز شاهد افتتاح خطوط مترو هستیم.

وی افزود: شکر این نعمت را همه ما به جا آورده‌ایم و شکر آن جز تلاش بیشتر و خدمت به مردم چیز دیگری نیست.

قالیباف یادآور شد: در خیلی از موضوعات به نتیجه رساندن آنها به اقدامات سلبی و ایجابی نیاز داریم. در شهر تهران که بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد به یکسری اقدامات سلبی و ایجابی نیاز داریم تا با اقدامات دقیق و کارشناسی به نتیجه برسیم تا حقی از کسی نیز ضایع نشود.

شهردار تهران یادآور شد: ما امروز با موضوع آلودگی هوا و گره ترافیکی در شهر مواجه هستیم لذا حل آن نیازمند یکسری تدابیر است.

وی تاکید کرد: در حین اقدامات سلبی نباید زندگی مردم دچار مشکل شود و محدودیت‌هایی را برای آنها ایجاد کرد.

قالیباف بیان داشت: وقتی که یکدفعه تصمیم به زوج و فرد کردن خودرو از در منزل می‌گیریم و در ساعت ۱۸:۳۰ اعلام می‌کنیم مردم چه اقدامی باید انجام دهند. وقتی که وضعیت حمل و نقل عمومی را ساماندهی و بهتر نکردیم مردم ناگزیر می‌شوند پناه به بدترین فرهنگ که قانون‌شکنی است ببرند و بی‌انضباطی را در شهر دیکته می‌کنند.

شهردار تهران یادآور شد: بخشی از اقدامات باید ایجابی باشد و حق تقدم نیز به این اقدامات است. در شهر تهران برخلاف دیگر کلانشهرهای دنیا ورود خودرو هیچ منطقی ندارد و روزانه هزاران خودرو به این شهر وارد می‌شوند.

وی گفت: ما باید سیاست‌هایی را اعمال کنیم که تصمیم‌هایی که می‌گیریم با یک تدبیر درستی باشد و مشکلی برای آحاد جامعه ایجاد نکنیم.

قالیباف با توجه به آلودگی هوای شهر تهران گفت: در هر خانواده چند ماشین وجود دارد و عوارض خودرو در سال چقدر پرداخت می‌شود؟ این موارد حاکی از این است که با برنامه مدون و روشنی پیش نمی‌رویم و یک مرتبه تصمیم می‌گیریم و مردم نیز دیگر به این تصمیمات اطمینان نمی‌کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه بنده تاکید به خوب کار کردن و کار خوب کردن دارم گفت: گره همه این مشکلات این است که با خرد جمعی و کار کارشناسی و تلاش مضاعف با هم اقدام نمی‌کنیم.

وی افزود: بعضی وقت‌ها دوستان تلاش می‌کنند ولی به نتیجه مطلوب به دلیل اینکه تصمیم درستی نگرفته‌اند به سرانجام نمی‌رسد و بعضی وقت‌ها نیز تصمیم درستی گرفته می‌شود ولی حال کار کردن ندارند و خروجی این موارد خسارت به جامعه است.

قالیباف گفت: مهمترین کار ایجابی برای حل ترافیک و کاهش آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی با تاکید بر توسعه حمل و نقل ریلی است و بر همین اساس شهرداری تهران تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

شهردار تهران گفت: در تاریخ یازده ساله اخیر هیچ وقت شتاب کار عمرانی به اندازه وضعیت فعلی در شهر تهران نبوده است. در این دوره کارهای عمرانی نسبت به دوره‌های گذشته سرعت بیشتری داشته است.

وی یادآور شد: ۴۳ درصد تا ۴۵ درصد زیرساخت‌های مهم شهر تهران در یازده سال اخیر انجام شده است.

قالیباف افزود: ما در مترو یکصد کارگاه فعال با ۲۰ هزار نفر پرسنل داریم که در شبانه‌روز و در سه شیفت کاری در حال فعالیت هستند.

شهردار تهران خطاب به مردم گفت: فرزندان شما در مجموعه شهرداری تهران با تمام حاشیه‌سازی‌هایی که انجام می‌شود به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: ما وقتی که برای آبادانی شهر می‌گذاریم را برای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نخواهیم گذاشت البته در مواقعی نیز باید شفاف‌سازی لازم انجام شود ولی درنهایت حاشیه‌سازان و دروغ‌پردازان را به خدا می‌سپاریم و دغدغه اول ما خدمت به مردم و حل مشکلات است.

قالیباف افزود: حال که دانش فنی وجود دارد و مهمترین بخش مترو ساخت تونل‌ها و زیرساخت‌ها است می‌توانیم با کمک دولت که در قانون نیز تعریف شده است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در ۲۰ سالی که دولت و شهرداری یکپارچه بودند تنها ۳۵ کیلومتر مترو ساخته شده است. اما در یازده سال گذشته ۱۱۰ تا ۱۱۲ کیلومتر مترو به بهره‌برداری رسیده است که در ۵ ماه آینده بالای ۲۰۰ کیلومتر و در سرجمع شهر تهران به ۲۷۰ کیلومتر می‌رسد.

وی افزود: ما قبول داریم دولت مشکلاتی دارد و بخشی از بودجه تحقق پیدا نمی‌کند ولی حرف ما این است که حداقل به هر درصدی که به بقیه بخش‌ها داده می‌شود به حمل و نقل عمومی هم داده شود و سهم متروی تهران را نیز بپردازند.

قالیباف با گله‌مندی از دولت و مراجع نظارتی افزود: بخشی از مقررات و قوانین قطعی که درآمدهای آن متعلق به شهرداری تهران است و آن منابع به خزانه دولت ریخته می‌‌شود به شهرداری پرداخت نمی‌شود و صرف آن در هر کجای دیگر خلاف قانون است و آن پول باید به مجموع حمل و نقل بازگردد که متاسفانه برنمی‌گردد.

شهردار تهران گفت: پول جرائم راهنمایی و رانندگی به خزانه دولت ریخته می‌‌شود تا ۶۰ درصد آن به شهرداری و ۴۰ درصد نیز به نیروی انتظامی پرداخت شود. این پول را مردم پرداخت می‌کنند ولی در شهر هزینه نمی‌شود این پول کجا می‌رود؟

وی گفت: صندوق ذخیره ارزی روالی دارد. همینطور که بعضا وزارتخانه ‌های دولتی از مسیر قانونی خود ۱۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری‌های مهم برداشت می‌کنند همان قانون نیز تصویب کرده که ۱٫۲ میلیارد دلار به مترو پرداخت شود ولی این مبلغ را نیز پرداخت نمی‌کنند و باید بگوییم که این رفتار سیاسی و قانون‌شکنی است.

قالیباف گفت: اگر این پول پرداخت شود همین خط ۳ مترو ورود قطار به ایستگاه از ۱۵ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش پیدا می‌کند و ظرف ۸ سال به ۸ میلیون مسافر در روز می‌رسیم و آن وقت می‌توانیم بگوییم که طرح زوج و فرد هر روز اجرایی می‌شود و مردم با خیال راحت از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

در پایان شهردار تهران تاکید کرد: لحظه‌ای در توسعه حمل و نقل توقف نخواهیم کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه خبری پردیس خبر ، تاریخ انتشار خبر 22 آذر 1395، کدمطلب: 11395 ،www.pardiskhabar.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین