پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت که با آماده‌سازی زیرساخت‌های IT و خدمات دسترسی بهتر به اپلیکیشن‌های موبایلی مرحله‌ی کاملی از چرخه مبادلات کالا و پول در بستر شبکه شکل گرفت.

شعارسال: نصرالله جهانگرد - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - امروز در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی ایران (الکامپ ۲۰۱۶) با اشاره به این‌که امسال بیش از ۶۰ دستگاه دولتی در سالن اختصاصی خدمات دولت دارای غرفه هستند، ادامه داد: با آماده‌سازی زیرساخت‌های IT و خدمات دسترسی بهتر به اپلیکیشن‌های موبایلی مرحله‌ی کاملی از چرخه مبادلات کالا و پول در بستر شبکه شکل گرفته است و با تغییر مکانیزم دستگاه‌ها به حوزه الکترونیک می‌توان از سهولت، شفافیت و استفاده از پتانسیل این زیرساخت برای مبارزه با فساد استفاده کرد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین از راه اندازی پروژه «دولت همراه» در دهه فجر خبر داد و گفت: بر اساس این پروژه خدمات عمومی دولت الکترونیک بر بستر موبایل به مردم ارائه می شود.

وی با اشاره به این‌که طبق پیش‌بینی در برنامه ششم توسعه تصمیم بر افزایش سهم فناوری ارتباطات در تولید ناخالص ملی داریم، ادامه داد: اکنون سهم این حوزه در GDP مقدار ۲.۶ درصد است، اما در برنامه ششم توسعه به بیش از پنج درصد خواهد رسید و بیش از ۱۰۰ میلیارد از اقتصاد ایران در اختیار حوزه فناوری ارتباطات خواهد بود.

معاون وزیر اطلاعات و ارتباطات در همین رابطه افزود: امروز می‌توان اعلام کرد که در استارت‌آپ‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشتیم و اپلیکیشن‌های فارسی به بیش از ۱۰۰ هزار عدد رسیده است.

جهانگرد امروز همچنین در نشست خبری معرفی سالن دولت الکترونیکی در نمایشگاه الکامپ هم اظهار کرد: این نمایشگاه در سال پایانی دولت کارنامه اجرایی دولت یازدهم و فعالیت های بخش خصوصی در سطح ملی را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به تصویر می کشد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این که در نمایشگاه امسال، دو گروه فعالیت سامان داده شده است گفت: افزون بر ۲۷۰ شرکت نوپا و استارت آپ با مشارکت دولت و بخش خصوصی در این نمایشگاه حضور دارند که می توانند زمینه ای برای رشد و حمایت از نوآوری ها در صنعت فناوری اطلاعات کشور را رقم بزنند.

معاون وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با اعلام این خبر که نمونه مقدماتی ارایه خدمات دولت الکترونیکی بر بستر تلفن همراه در نمایشگاه الکامپ معرفی می‌شود افزود: به دنبال افزایش سهم فناوری اطلاعات در سبد خانوار و اقتصاد کشور هستیم.

وی گفت: گسترش فناوری اطلاعات سبب افزایش بهره‌وری، تسهیل زندگی مردم، ارتقای کسب و کارها و توانمندسازی جامعه می‌شود. ما امیدواریم طی برنامه ششم توسعه سهم این حوزه در کل اقتصاد دو برابر و در بخش میزان توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات سه تا چهار برابر شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه در سالن دولت الکترونیک نیز بخش دولتی به صورت یکپارچه امکان عرضه خدمات دولت الکترونیک را برای شهروندان فراهم می کند تاکید کرد: این نمایشگاه نمونه مقدماتی ارائه خدمات در بستر دولت الکترونیک و دولت موبایل را فراهم می کند تا در نهایت شاهد شکل گیری دولت هوشمند در کشور باشیم.

به گفته وی هم اکنون حدود ۱۱۲ دستگاه به پرتال دولت الکترونیک متصل هستند و حدود ۸۰ دستگاه به صورت مکانیزه خدمات الکترونیک ارائه می دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 25 آذر 1395، کدمطلب: 95092515725 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
ان شاالله با اینکار شاهد از بین رفتن بروکراسی ها فساد برانگیز باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین