پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه مطبوعاتی پایان سال 2016 اعلام کرد: این موضوع که دونالد ترامپ اعلام کرده ضرورت تقویت توانمندی اتمی ارتش آمریکا وجود دارد، تعجب آور نیست.
شعار سال: رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز جمعه در یک پیام توئیتری نوشت: ما باید توانمندی های نظامی و راهبردی اتمی به ویژه پیچیدگی های موشکی را با توان عبور از هر گونه سامانه دفاع موشکی کنونی و آینده تقویت کنیم.

رئیس جمهوری روسیه امروز در مصاحبه پخش مستقیم در کاخ کرملین با اشاره به این سخنان ترامپ، اظهار کرد: اما این موضوع شگفت آور است که مقام های دولت کنونی آمریکا می گویند این کشور قوی ترین ارتش را دارد و در این هم شکی نیست.

پوتین همچنین در این نشست که صدها خبرنگار داخلی و خارجی حضور دارند، تاکید کرد: دیروز گفتم که ارتش روسیه قوی تر از هر دشمن و در برابر هر کشور حمله کننده است. تجهیز نیروهای مسلح از برنامه های نوسازی نظامی به شمار می رود و گام های بزرگی در عرصه نیروهای سه گانه اتمی برداشته شده است.

وی گفت: اکنون موشک های پیشرفته می سازیم، زیر دریایی های اتمی و هواپیماهای مدرن ساخته می شود و کاملا مطابق تعهدهای قرارداد کاهش تسلیحات تهاجمی استارت - 3 عمل می کنیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین افزود که آمریکا از قرارداد کاهش تسلیحات دفاعی خارج شده است.

پوتین دیروز نیز با اعلام نوسازی 60درصد جنگ افزارهای هسته ای روسیه در چارچوب افزایش توان مقابله با تهدیدهای خارجی، از برتری بر هر دشمن بالقوه در عرصه جنگی خبر داد.

وی در نشست عالی دفاعی این کشور اظهار کرد: در چارچوب برنامه ریزی های انجام شده، سال 2016 نیز روند هماهنگ تجهیز و نوسازی نیروهای مسلح روسیه اجرا شد و اکنون نیروی سه گانه اتمی در سطح شایسته ای از توانمندی قرار گرفته است.

پوتین ادامه داد: نیروی سه گانه اتمی روسیه (موشک های قاره پیمای زمین پایه، هواپیماهای دورپرواز حامل موشک های هسته ای، ناوها و زیردریایی ها با توان پرتاب جنگ افزار اتمی) در حفظ موازنه راهبردی نقشی کلیدی دارد.

رئیس جمهوری روسیه در سه دوره ریاست جمهوری غیرپیاپی که از سال 2000 آغاز شده است، بازسازی و نوسازی توان نیروهای مسلح این کشور را که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 آسیب دید، در دستور کار قرار داده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3 دی 1395، کد مطلب: 82357572، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین