پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: یکی از نواقص اساسی ما ضعف در کادرسازی مدیریتی برای انجام امور کشور است.

شعارسال: سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی این مطلب را عصر جمعه در مراسم سومین سالگرد درگذشت سید علی اکبر پرورش در محل سالن اجتماعات مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه برای اداره حکومت نیازمند افرادی با شاخص های انقلابی هستیم از اینرو با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی کادرسازی مدیریتی به درستی صورت نگرفته است و در این زمینه ضعیف عمل کردیم و باید در نظر داشت که حکومت دارای سه اصل مهم سرزمین، مردم و مدیران است.

وی همچنین در تبین شخصیتی مرحوم سیدعلی اکبر پرورش با بیان اینکه ایشان یک انسان مطلوب قرآنی و الهی بود، گفت: مرحوم استاد پرورش در طول دوران زندگی شاگردان و مدیران انقلابی بسیاری را برای نظام اسلامی تربیت و به یادگار گذاشتند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: شخصیت والای مرحوم پرورش را می توان در سه ویژگی اخلاق مدار با اندیشه و تفکر سیاسی بالا و در نهایت عملکردی بر محورخدا پسند خلاصه کرد.

وی با اشاره به برخی از مسولیت های مرحوم پرورش از جمله تاسیس سپاه پاسداران،‌ عضویت در شورای عالی دفاع و نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایشان با توجه به مسوولیت های مختلفی که در دوران مبارزه، پیروزی و تثبت انقلاب اسلامی داشت ،بسیار تاثیرگذار بودند.

سرلشکر صفوی خاطر نشان کرد، مرحوم پرورش در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته دفاع شهری و تأسیس سپاه پاسداران، مربی اغلب جوانان انقلابی بود که مبارزه با محور عقلانیت را محور کار خود قرار داد. وی در تدوین قانون اساسی و اصل ۱۵۰ آن که مربوط به تشکیل سپاه پاسداران می‌شد، نقش محوری داشت.

وی ادامه داد، مرحوم پرورش به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی در شورای عالی دفاع حضور داشت و در مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی جوان‌ ترین عضو آن مجلس بود که با اطلاعات دینی و سیاسی وسیع و با پایبندی عمیق به ولایت فقیه در آنجا حضور یافت و در برابر لیبرال‌ها و ملی‌گراها و مخصوصاً ابوالحسن بنی‌ صدر که بشدت با تصویب اصل ولایت فقیه در قانون اساسی مخالف بودند، در کنار شخصیت‌هایی چون شهیدآیت‌الله دکتر بهشتی و مرحوم آیت به دفاع از این اصل پرداخت و در به تصویب رساندن این طرح نقش مهمی داشت.

مرحوم سید علی اکبر پرورش ۶ دی‌ماه ۹۲ بعد از پشت سر گذاشتن دوره‌ای بیماری در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان به ملکوت اعلی پیوست.

وزیر آموزش و پرورش از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴، عضو شورای عالی دفاع، نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، دو دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های اول، سوم و چهارم و عضو هیات رئیسه مجلس، عضویت در شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، قائم ‌مقامی دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از جمله سوابق اجرایی و سیاسی علی‌ اکبر پرورش است.

در مراسم سالگرد درگذشت پرورش ، جمعی از مقامات کشوری و لشکری همچون عراقچی معاون وزارت خارجه، علی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ، اسدالله بادامچیان، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، سردار حسین ساجدی نیا، حجج اسلام راشد یزدی، سیدمحمدعلی تقوی رییس سیاستگذاری ائمه جمعه حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم نیز از آخرین اثر مرتبط با استاد پرورش رونمایی ‌شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3دی1395، کدخبر: 82357850: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین