پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
مسئول نظارت بر اقدامات عمرانی شهرداری گفت: شهرداری مراکز و محل هایی که قابل همسطح سازی باشد در صورت گزارش معلولان انجام می شود.

شعار سال: اسماعیل خانجانی رئیس اداره بهزیستی خمین در جلسه پیگیری مشکلات معلولین و مناسب سازی معابر شهری گفت: در جلسه ای که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، رفع موانع شهری و مناسب سازی معابر مصوب شد.

وی ادامه داد: طبق بازدیدها و گزارش معلولین این مصوبات انجام نشده و اگر هم اقدامی در این زمینه شده به خوبی انجام نگرفته است.

خانجانی ادامه داد: در بحث امامزاده ها و مساجد نیز قرار بود اقداماتی انجام شود ولی این کار نیز عملی نشده است.

چوگری مسئول رسیدگی به امور مبلمان شهری شهرداری گفت: قرار بود همزمان با کف سازی معابر این اقدامات انجام شود ولی به دلیل اینکه این مصوبات همزمان با اجرای کار بود و تدابیر خاصی برای این مصوبات اندیشیده نشده بود، پیمانکار قادر نبود برخی از مصوبات را انجام دهد.

وی افزود: برخی از مصوبات تا حدودی در زمینه یکسان سازی معابر انجام شد ولی کافی نبود اما از اوایل اسفند با شروع کف سازی جدید این امور انجام خواهد شد.

چوگری ادامه داد: با این حال اکنون نیز مراکز و محل هایی که قابل همسطح سازی باشد در صورت گزارش معلولین، شهرداری حاضر به انجام آن است.

در این جلسه پروانه‌رو رئیس شورای اسلامی خمین نیز گفت: وظیفه قانونی شورای اسلامی و شهرداری برطرف کردن این مشکلات است و لازم است تا با کارشناسی طرحی در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا هنگام بازسازی معابر استانداردهای معابر برای معلولین نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: بیشتر تولیدکنندگان، کف فرش های عمومی می سازند که باید زودتر از اینکه اقدامی انجام شود کف فرش های مخصوص معلولین برای معابر سفارش داده شود.

بختیاری یکی از معلولین شهرستان در این جلسه گفت: اقدام خاصی انجام نشده است و معلولین برای مراجعه به مراکز و تردد در شهر دچار مشکل هستند.

وی افزود: رمپ هایی که برای بانک ها یا ادارات ساخته شده است استاندارد نیستند و در برخی از مواقع معلولین در حین عبور از آنها دچار حادثه و آسیب دیدگی می شوند.

متقی معاون عمرانی فرماندار نیز در این جلسه گفت: مطالب جلسه هر بار تکرار می شود اما اقدام خاصی انجام نمی شود.

وی افزود: یکی از کارگاه هایی که معلولین در آنجا مشغول به کار هستند مشکلاتی برای تردد آنها وجود دارد که باید پیگیری و حل شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 14 آذر 95، کد مطلب: 967764: www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین