پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
دبیر ستاد طرح کرامت کشور از اجرای طرح محله محور مبارزه با موارد مخدر در 325 نقطه از کشور توسط سازمان بسیج مستضعفان خبر داد.

شعار سال: مهدی پازوکی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در استانداری با بیان اینکه کلیات طرح کرامت مطابق با دستور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و با همکاری و ظرفیت بسیج مستضعفان به عنوان یک ظرفیت برانگیخته شده کلید خورده است اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ابتدا قرار بر این شد که طرح کرامت در پنج استان کشور اجرا شود که در نهایت دو شهرستان ملایر و فلاورجان به لحاظ داشتن زیرساخت در حوزه تعاملات و ارتباطات در حوزه‌های مختلف به عنوان گزینه‌های انتخاب طرح پایلوت کشوری برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه در صورت موفقیت این طرح در کل کشور عملیاتی می‌شود افزود: طرح کرامت دارای چهار کمیته شامل کمیته فرهنگی درمان و کاهش اعتیاد کمیته مقابله و صیانت اجتماعی است که در ذیل کمیته‌ها هفت کارگروه تشکیل می شود که عمده وظایف بر روی این کارگروه‌هاست.

دبیر ستاد طرح کرامت کشور با اشاره به اینکه مهمترین هدف کارگروه‌ها در این طرح ساماندهی و بومی‌سازی است تاکید کرد: در این طرح ظرفیت‌های شهرستان ملایر با فلاورجان فرق دارد چراکه توان اجرا و میزان آسیب‌ها در هر شهرستان به طور حتم متفاوت است.

وی با بیان اینکه کار کارگروه بسترسازی، برآورد و برنامه‌ریزی در این طرح اساس و پایه است گفت: باید طرح کرامت براساس ظرفیت هر شهرستان بومی‌سازی شود و کسانی که در این طرح فعال هستند معاون کار و رفاه اجتماعی، معاون بهداشت و روان، بهزیستی و بسیج مستضعفان چهار کمیته کشوری هستند که استانداران استان های همدان و اصفهان به عنوان روسای این طرح هستند.

پازوکی با بیان اینکه طبق مصوبه جلسه 9 آبان ماه امسال 24 مصوبه در حوزه کرامت در شهرستان ملایر به تصویب رسیده است ادامه داد: هفت مصوبه در پیشگیری از اعتیاد، دو مصوبه در حمایت اجتماعی و مشارکت مردمی، دو مصوبه در اموال و دارایی و 12 مصوبه نیز در مسائل زیرساختی مصوبه شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از حوزه های غیر تخصصی بیشترین طرح ها از آن مسائل فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در طرح کرامت است که قرار بر این شده است که تمام مصوبات اجرایی در شهرستان فلاورجان در شهرستان ملایر نیز عملیاتی شود.

دبیر ستاد طرح کرامت کشور با بیان اینکه شهرستان ملایر در اجرای میزان کمی مصوبات این طرح هیچ گونه نگرانی نداشته باشد بیان کرد: همزمان با اجرای این طرح در دو شهرستان پایلوت کشور طرح محله محور در مبارزه با مواد مخدر نیز در 325 نقطه کشور اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 90 درصد از اعتبارات این طرح به شهرستان ملایر پرداخت شده است یادآور شد: برای جشنواره دانش‌آموزان سالم 10 میلیون اعتبار، طرح توانمندسازی دوم متوسطه 50 میلیون، سی دی های آموزشی 3 میلیون تومان، طرح آموزش چهره به چهره دانش آموزان 10 میلیون تومان و در مجموع 150 میلیون تومان تعهدات ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.

دبیر ستاد طرح کرامت کشور با بیان اینکه مبالغ تخصیص یافته به این طرح باید صرفاً در شهرستان ملایر هزینه شود اضافه کرد: با مشخص کردن اعتبارات تخصیص یافته فقط خواسته‌ایم این طرح در دو شهرستان مربوطه را شروع کنیم و این طرح درست است که کشوری است اما بومی‌سازی این طرح وظیفه شهرستان و استان مربوطه است که براساس ظرفیت و پتانسیل موجود در شهرستان این کار انجام شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رودآور، تاریخ انتشار 6 دی 95، کد مطلب: 25883: www.roodavar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین