پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی، مطالبه بحق شهروندان از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان است.

شعارسال: قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و جاده ترانزیت شرق به غرب کشور، از دیرباز سمنان را همواره از موقعیتی درخور توجه به لحاظ جغرافیایی برخوردار کرده؛ به‌طوری که نمی‌توان به‌راحتی از این ظرفیت برای ایجاد شغل و درآمد چشم‌پوشی کرد.

عبور سالانه میلیون‌ها مسافر از این مسیر، علاوه بر ایجاد فرصت خدمتگزاری به زائران امام هشتم، علی بن موسی‌الرضا (ع)، بهترین شرایط را برای سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه و آبادانی کشور فراهم آورده است.

دسترسی آسان به مراکز صنعتی، اقتصادی و اجتماعی سمنان به‌واسطه وجود راه‌های ارتباطی اعم از جاده ترانزیت، حمل‌ونقل ریلی و فرودگاه در شرف راه‌اندازی در کنار امنیت و آرامش موجود، نزدیکی به پایتخت و وجود گمرک فعال و پویا در این شهر از دیگر توانمندی‌های سمنان به شمار می‌رود.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که گردآوری این امکانات در یک شهر با مشخصات ذکرشده کاری سهل و ساده نبوده، بلکه نتیجه تلاش شبانه‌روزی تمام خدمتگزاران خدوم نظام جمهوری اسلامی و اهتمام دست‌اندرکاران عرصه مدیریت شهری است.

با این شرایط، بهره‌برداری بهینه و مناسب از این امکانات کم‌ترین خدمت و بهترین فرصت برای تأمین رفاه و آسایش شهروندان صبور و مهربان این خطه فرهنگ‌پرور و دوست‌داشتنی محسوب می‌شود.

شورای اسلامی شهر سمنان با توجه به قرار گرفتن در رأس هرم تصمیم‌گیرنده در خصوص مدیریت متمرکز شهری برای تحقق این هدف نقشی تأثیرگذار و درخور توجه دارد که بدون شک، تلاش در این عرصه و ایجاد شرایط مناسب می‌تواند نقطه عطفی در کارنامه خدمتگزاری شورا باشد و برای آیندگان به یادگار بماند.

یکی از بهترین اقدامات در این شرایط، شناسایی و جذب سرمایه‌گذار برای حضور در سمنان و اجرای طرح‌های مشارکتی بوده که از چندی قبل با توجه به درایت و کاردانی دست‌اندرکاران امر، در این شهر رو به افزایش نهاده است.

باید توجه داشت که با شرایط اقتصادی کشور و همچنین فراهم شدن ورود سرمایه‌گذار در کشور برای تسهیل این امر مهم باید در مسیر معرفی امکانات و توانمندی‌های شهر از تمام توان موجود استفاده و زمینه بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم را تأمین کرد.

شاید تنها نقطه خاکستری موجود در کارنامه پیشینیان که در این عرصه تلاش کردند، نیمه‌کاره رها کردن اقدامات انجام شده بود که درنهایت منجر به نتیجه مطلوب برابر شایستگی شهروندان عزیز نشده است؛ موضوعی که هرگز برای آن چاره‌اندیشی مناسب انجام نمی‌گیرد.

از چندی قبل، شاهد انجام اقدامات مؤثر و جدیدی در این حوزه در شهر سمنان و با هدایت و برنامه‌ریزی شورای اسلامی و شهردار سمنان هستیم.

حضور در همایش شهرداران در شهر قزوین، سفر به شهر اروم‌چی یکی از مهم‌ترین شهرهای ایالت شین‌جیان چین و عقد قرارداد خواهرخواندگی با این شهر، سفر رئیس سازمان شهروندان جهانی به سمنان، حضور برخی سفرای دول پیشرفته اروپایی نظیر سفیر فنلاند در این شهر همگی با هدف معرفی بهینه سمنان به سرمایه‌گذاران خارجی برنامه‌ریزی شده و به اجرا درآمده است که بی‌شک اقدامی تحسین‌برانگیز و قابل تقدیر در کارنامه این دوره شورای اسلامی و شهرداری به شمار می‌آید.

اهمیت موضوع وقتی بیشتر خواهد شد که بدانیم این اقدامات در نوع خود تلاشی جدید و هدفمند برای توسعه و آبادانی سمنان به حساب می‌آید.

با این حال، با توجه به شواهد و قراین موجود و همچنین نزدیک شدن به اواخر دوره زمامداری شورای ششم بر مدیریت شهری و توجه اعضا به آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی برای انتخابات دور جدید احتمال اینکه این اقدامات شایسته نیز به سرنوشت سایر فعالیت‌ها دچار شود، بسیار قابل پیش‌بینی است؛ اتفاق ناخوشایندی که می‌تواند یکی از بهترین اقدامات شورا و شهرداری را پیش از رسیدن به نتیجه لازم عقیم و بی‌اثر سازد.

این در حالی است که دوراندیشی و تیزهوشی هر صاحب‌منصبی در شرایط موجود می‌تواند پیگیری و تکمیل این اقدامات را به بهترین تبلیغ از شایستگی و کارآمدی شورای حاضر تبدیل کند.

به امید اینکه این بار شاهد اتفاقی تازه با تأثیرگذاری و ماندگاری طولانی در عرصه مدیریت شهری سمنان از سوی خدمتگزاران و مسؤولان شهرستان باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 28آذر1395، کدخبر: 13950928000947: www.semnan.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
بعد از برجام دروازه های ورود سرمایه های خارجی به استان باز شده است که باید از این فرصت ها به نحو احسنت استفاده کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین