پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۵
کار طلبه فقط نماز خواندن و منبر رفتن نیست. طلبگی را با کارمندی نباید اشتباه گرفت، روحانی شدن برای انسان تکلیف آور است. متأسفانه گاهی فاصله ما با مردم به جای اینکه کاهش یابد و به صفر برسد، افزایش یافته است.
شعار سال: «فرزند طبیعت» مستندی است به کارگردانی مهدی رشوند که به موضوع زندگی سید هادی علوی طلبه جوانی می‌پردازد که در شهرستان بندرگز با تلاش و تحمل سختی‌های فراوان با راه اندازی مزرعه پرورش مرغ برای خود و تعدادی از جوانان این شهر ایجاد شغل کرده است.


شهرستان بندرگز عرصه فعالیت روحانی جوانی به نام سید هادی علوی است که از احترام در میان مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان شهر برخوردار است. آنچه این احترام را برای حجت الاسلام سید هادی علوی رقم زده، شباهت او به مردم است.

سید هادی علوی در کنار درس و بحث حوزوی و شرکت در درس خارج فقه و پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جوانان به موضوع اقتصاد مقاومتی و بالا بردن تولید ملی چندی است به پرورش شتر مرغ مشغول شده است.


سید هادی علوی علاوه بر این، امام جماعت یکی از مساجد شهر را به عهده دارد. این طلبه جوان ارتباط بسیار صمیمانه و دوستانه‌ای با جوانان دارد و به همین منظور در یکی از پارک‌های شهر بندر گز ساختمان کوچکی را دایر کرده است و در این مکان هیات هفتگی و با حضور جوانان برگزار می شود.

سید هادی کار پرورش شتر مرغ را ابتدا با چند شتر مرغ شروع کرده است ولی به مرور با پشت کار و تلاش زیاد توانسته تعداد شتر مرغ ها را زیاد کند. او می‌گوید، یکی از توصیه‌های علامه حسن زاده آملی به طلاب را آویزه گوشش کرده: «آخوند باید شبیه مردم باشد، برای اینکه مردم شما را از خودشان بدانند، باید مثل مردم زندگی کنید.»


سید هادی علوی از راه پرورش و فروش شترمرغ امرار معاش می کند و برای 5 نفر هم اشتغال‌زایی کرده است. او معتقد است : «اگر مثل مردم عرق نریزد و به زحمت نیفتد، شباهتی به آنان نخواهد داشت. البته هدف اصلی من کسب درآمد نیست، صرف کار کردن و عرق ریختن خودش موضوعیت دارد و در کنار آن اشتغال‌زایی برای دیگران ارزش کار را افزایش می دهد

حجت الاسلام سید هادی علوی در کنار اشتغال به کار تولید، یکی از فعال ترین روحانیون بندرگز در عرصه فرهنگی است. او علاوه بر اداره یکی از مساجد بندرگز، مدت هاست که دو هیات انصار الحسین (ع) و انصار المهدی (ع) را برای نوجوانان و جوانان بندرگز دایر کرده که به صورت هفتگی برگزار می شود و بسیار هم پر طرفدار است. سید هادی این دو هیات را به عرصه ای برای میدان دادن به طلاب و مداحان جوان برای کسب تجربه در سخنرانی و مداحی تبدیل کرده است.


حجت‌الاسلام علوی ضمن آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی در مساجد کشور، بر این باور است که فاصله سنی بین اعضای هیات امناء مساجد و جوانان و نوجوانان همواره باعث ایجاد مشکل شده است. متاسفانه طرفین به خاطر فاصله سنی زیاد یکدیگر را به طور کامل درک نمی کنند.

او می‌گوید: در مسجد ما، از نظر هیات امناء حضور نوجوانان و جوانان در مسجد مساوی است با شکسته شدن استکان و نعلبکی ها! و مسجد هم جایی است که فقط وقت ظهر و مغرب درب آن بازگشایی می شود برای اقامه نماز و تمام ،به همین دلیل ناچار شدیم برای برگزاری جلسات هیات و کلاس های قرآن و اخلاق مکانی خارج از مسجد (نمازخانه یکی از پارک های بندرگز) را برای نوجوانان و جوانان در نظر بگیریم که جای تاسف دارد. دو هیات مذهبی انصار الحسین (ع) و انصار المهدی (عج) هر هفته جلسه دارند و نوجوانان و جوانان استقبال زیادی از آن به عمل می آورند. ما بهترین حلقه صالحین را در بندرگز تشکیل دادیم.

سید هادی معتقد است :کار طلبه فقط نماز خواندن و منبر رفتن نیست. طلبگی را با کار کارمندی نباید اشتباه گرفت، روحانی شدن برای انسان تکلیف آور است. متاسفانه فاصله ما با مردم بعضا به جای اینکه کاهش یابد و به صفر برسد، افزایش یافته است. این مستند به تهیه کنندگی روایت فتح تولید شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8 دی 1395، کد مطلب: 13951008000673، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین