پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: حساس‌سازی در زمینه‌های مختلف در سطح جامعه می‌تواند باری را از روی جامعه بردارد که هم از بعد اقتصادی و از بعد فرهنگی تاثیرگذار است.

شعارسال: علی عرب‌نژاد در بازدید از بهزیستی سربیشه و دیدار با امام جمعه و فرماندار سربیشه با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی، گفت: بهزیستی نزدیک به ۶۷ وظیفه متفاوت دارد که غیر از بخش کوچکی که بخش حمایتی است و با وظایف کمیته‌امداد هم پوشانی دارد مابقی فعالیت‌های بهزیستی را هیچ ارگان و سازمانی انجام نمی‌دهد؛ چراکه وظایف بهزیستی بسیار سنگین است و هرسازمانی توانایی انجام این وظایف را ندارد.

وی با تاکید بر توجه بر پیشگیری، این مهم را یکی از وظایف مهم بهزیستی دانست که تاثیر بسزایی در رشد جامعه دارد و ادامه داد: در زمینه پیشگیری بهداشت و درمان همانطور که پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، هپاتیت، کوتاه قدی را برعهده دارد در زمینه پیشگیری از ناشنوایی و بیماری‌های ژنتیک، اوتیسم و اختلالات دیگر می‌تواند نقش‌آفرینی کند و اینکه چرا این موارد بر عهده بهزیستی قرار گرفته جای سوال دارد که نشان از تعهد بالای سازمان بهزیستی و کارکنانش نسبت به این امور است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهارکرد: بخشی از وظیفه بهزیستی حاکمیتی است که هیچ کس زیربار نمی‌رود و در زمینه بحث آسیب‌ها که هنوز جامعه گرفتار و دغدغه رهبری است باید بسیج عمومی اتفاق ببیفتد تا جلوی این آسیب‌ها گرفته و مهار شود.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه تنها دو درصد از فعالیت‌های بهزیستی موازی با فعالیت‌های سایر سازمان‌ها از قبیل کمیته‌امداد است، افزود: ارائه خدمات به زنان سرپرست از قبیل این امور است.

به گفته وی، انجام فعالیت‌هایی از قبیل اعتیاد، پیشگیری، معلولیت، سالمندان، طلاق، کودکان بی‌سرپرست، بیماران اعصاب و روان بر دوش بهزیستی سنگینی می‌کند و نیاز به همکاری بین‌بخشی شدیدی دارد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تاکید کرد: در هر فعالیت بهزیستی، اگر فعالیت سایر ارگان‌ها نباشد به بن‌بست خواهیم خورد و باید بسیج عمومی به وجود بیاید تا شاهد تحول در جامعه باشیم.

عرب‌نژاد اظهارکرد: خانواده بهزیستی با نگاه، پیشگری بهتر از درمان است فعالیت می‌کند.

وی بر حساس‌سازی نسبت به آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: حساس‌سازی نسبت به معلولیت، اعتیاد و طلاق در جامعه باید انجام شود و در بحث معلولیت نیز باید مشاوره‌های ژنیتک قبل از ازواج جدی گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: حساس‌سازی در زمینه‌های مختلف در سطح جامعه می‌تواند باری را از روی دوش جامعه و دولت بردارد که هم از بعد اقتصادی و از بعد فرهنگی تاثیرگذار است.

*همکاری بین‌بخشی مورد توجه سازمان‌ها قرار گیرد

در ادامه این جلسه فلاحی، فرماندار سربیشه نیز با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مدیریت امری بسیار سخت است، تصریح کرد: شرایط اقتصادی، سیاسی، روابط بین‌الملل دست به دست هم داده که مدیریت در شرایط فعلی را کاری سخت کرده و راه‌حل این مشکل و کسب موفقیت‌های بزرگ در جامعه باید همکاری بین‌بخشی در جامعه وجود داشته باشد.

فلاحی در ادامه با تاکید بر اینکه یک دستگاه به تنهایی قادر به کار کردن نیست، گفت: در مجموعه شهرستان سربیشه سعی بر افزایش همکاری بین‌بخشی است تا از ظرفیت موجود به نحو احسن استفاده کنیم و توفیقات لازم را به دست بیاوریم.

*لزوم راه‌اندازی نمایندگی بهزیستی درح

سنجری، امام جمعه سربیشه نیز در این جلسه، بهزیستی را نهاد مقدسی دانست و گفت: در بحث بهزیستی در شهرستان سربیشه، نمایندگی بهزیستی مود راه‌اندازی شده اما در درح نمایندگی نداریم که جامعه هدف این سازمان تا مرکز شهرستان مسافت دوری را باید طی کنند و راه‌اندازی نمایندگی بهزیستی در درح نیز در صورت وجود شرایط در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: مددجویان بهزیستی انسان‌هایی هستند که واقعا نیاز به کمک و همکاری دارند و مجموعه بهزیستی باید در ارائه ی خدمات بهتر و بیشتر از طرف مجلس و دولت بیشتر دیده شود و بحث ۳ درصد قانون در استخدامی ها باید اجرایی شود.

امام جمعه سربیشه با تاکید بر اینکه مردم باید افراد معلول را بپذیرند، تصریح کرد: بسیاری از معلولین توانایی‌های بالایی دارند که قابل توجه است.

وی، اعتیاد و طلاق را از معضلات این شهرستان دانست و افزود: این معضلات سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد و باید در راستای ریشه‌کنی این معضلات چاره‌اندیشی شود.و تریبون نماز جمعه نیز در راستای اطلاع رسانی و آگاهسازی بیش از پیش مردم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 9 دی 1395، کدمطلب: 3863183 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
واقعا حساس کردن جامعه نسبت به آسیب های اجتماعی یک ضرورت است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین