پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: فلاورجان، مبارکه و اصفهان بیشترین میزان سطح گلخانه‌های استان اصفهان را دارد.

شعارسال: احمدرضا رئیس‌زاده اظهار داشت: طی دو تا سه سال اخیر شاهد رشد چشمگیری در میزان سطح گلخانه‌های استان اصفهان بودیم.

وی بیان داشت: تا پایان سال ۹۳ میزان گلخانه‌های استان به یک هزار ۲۴۲ هکتار رسید، اما با اقدامات حمایتی شکل گرفته این رقم در سال ۹۴ با رشدی مناسب به یک هزار و ۴۱۰ هکتار افزایش یافت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: تا پایان سال ۹۴، شهرستان‌های فلاورجان با ۵۵۹ هکتار، مبارکه با ۲۲۹ هکتار، اصفهان با ۱۳۷ هکتار، دهاقان با ۱۳۱ هکتار و خمینی شهر با ۸۰ هکتار بیشترین میزان سطح گلخانه‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان داشت: همچنین در زمینه گلخانه‌های مربوط به سبزی و صیفی شاهد رشد سطح زیر کشت بوده‌ایم به گونه‌ای که سطح این گلخانه‌ها از یک هزار و ۱۰۸ هکتار در سال ۹۳ به یک هزار و ۲۶۶ هکتار در سال ۹۴ رشد پیدا کرده است.

رئیس زاده ادامه داد: عواملی همچون محدودیت منابع آبی، شرایط جوی نامناسب، گسترش آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش اهمیت بازار پسندی، حساسیت مقوله مبارزه با آفات و مواردی از این قبیل منجر به گسترش سطح کشت گلخانه‌ای در استان اصفهان شده است.

وی اظهار داشت: در همین راستا، سطح زیر کشت گلخانه‌های گل‌های زینتی استان از ۱۳۴ هکتار در پایان سال ۹۳ به ۱۴۴ هکتار در سال ۹۴ افزایش پیدا کرد.

رئیس زاده از افزایش ۱۳ درصدی کشت‌های گلخانه‌ای در استان اصفهان خبر داد و افزود: با اجرای سیاست‌های حمایتی شاهد گسترش سطح زیر کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای در استان اصفهان هستیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر دو شکرگزاری باید داشته باشیم، یک شکرگزاری به خاطر بارندگی‌های اخیر که در پی آن میزان آب ورودی به سد در هفتم دی ماه سال جاری از ۱۲ به ۱۴۵ متر مکعب در ثانیه افزایش یافته و دیگری به دلیل وجود همدلی و همراهی که در میان همکاران سازمان وجود دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11دی1395، کدخبر: 3864340: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
فلورجان بهشت زیر شیشه اصفهان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین