پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه موضوع معتادان حاشیه نشین و آسیب دیده های اجتماعی را نباید سیاسی کنیم، گفت: این مسئله اجتماعی است و نباید آن را به مسائل سیاسی تقلیل دهیم.
شعار سال:

علی ربیعی با حضور در برنامه «نگاه یک» درباره پدیده کارتن خوابی و معتادان متجاهر و پناه بردن آنها به گورستان نصیر آباد شهریار افزود: فقط با دیدن عکس در این زمینه، این موضوع حل و تبیین نمی شود.

وی با اشاره به اینکه واقعیت ها را نمی توان نادیده گرفت به یکی از پناه برندگان به گورستان به نام پرویز اشاره کرد و گفت: وی ۲ بار در کمپ ترک اعتیاد بستری شد و هر ۲ بار فرار کرد زیرا نمی توانست درد ناشی از ترک اعتیاد را تحمل کند.

ربیعی با اشاره به اینکه کانال خواب و زیر پل خواب هم داریم، افزود: بر اساس شهادت شاهدان منطقه ای، بین ۵ تا ۸ نفر در گورستان می خوابیدند.

وی گفت: در آن منطقه ، کمپ وجود داشته و ۳۰۰ جای خالی هم دارد.

ربیعی با بیان اینکه همه ابعاد را باید در نظر بگیریم و همه جامعه مسئولیت دارد، گفت: متاسفانه اکنون نوعی فردگرایی در جامعه حاکم و احساس مسئولیت نسبت به جامعه کمتر است و کل جامعه، خانواده، فرد و دولت باید در این زمینه همکاری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت باید سیاستگذاری مناسب را انجام دهد و جامعه و خانواده هم باید کمک کنند .

وی با بیان اینکه در شهرهایی که حاشیه نشین زیاد دارند گرم خانه هایی ایجاد شده است و ایجاد می شود، گفت: ظرفیت های کمپ ها هم خوب است و باید از بیمه معتادان استفاده کنیم.

ربیعی ادامه داد: وظیفه داریم حامی افراد بی پناه و مراقب آسیب دیدگان اجتماعی از جمله دختران فراری باشیم.

وی اضافه کرد: مرکز نگهداری دختران فراری پیش بینی شده است و از طریق مددکار اجتماعی سعی می کنیم آن ها را به خانواده هایشان برگردانیم.

ربیعی با اشاره به اینکه امسال ۷ هزار شغل را برای معتادانی که ترک کردند ایجاد کردیم افزود: در سال ۹۴ هم ۴۰ هزار شغل برای آنان ایجاد کردیم.

وی گفت: در هیچ سالی برای درمان معتادان پول نگذاشتیم اما در ۲ سال اخیر در بودجه، پول برای درمان معتادان قرار دادیم و دفترچه بیمه درمان برای آنها تهیه کردیم.

ربیعی درباره اختلافات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره چگونگی هزینه کرد بیمه گفت: اختلاف میان من و وزیر بهداشت وجود ندارد و ۲ برادریم در یک خانواده و برای بهتر شدن امورات ممکن است اختلاف نظر داشته باشیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هفته ای ۲ بار در جلسات با هم صحبت می کنیم و رفت و آمد خانوادگی داریم همه همکاران در دولت مانند یک خانواده هستیم.

وی با اشاره به اینکه پوشش بیمه همگانی و فراگیری آن، حفاظت مالی از بیمه شدگان و ارائه خدمات بیشتر از اهداف طرح تحول سلامت است گفت: طرح های اجتماعی ذینعفان متعدد دارد و تجربه ما در این زمینه کم است.

ربیعی ادامه داد: در دوران وزارت من، با وزارت بهداشت بیشترین جلسات شورای عالی بیمه را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ میلیون بیمه شده بود که برای رفع هم پوشانی ها به ۹ میلیون رسیده است گفت: منابع و مصارف ما یکسان نشد و به بیمه ها فشار آمد و مصارف نسبت به منابع بالا رفت .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قرار بود منابع اضافه شود اما دولت به مشکل مالی برخورد و در برخی موارد به یارانه ها دادیم.

وی ادامه داد: ۶۳ درصد ۹ میلیون نفری که بیمه شدند در مجموع از ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارند و ۸۳ درصد آن ها زیر یک میلیون تومان درآمد داشتند بنابراین لازم بود آن ها را بیمه کنیم اما کسری ما به علت بیمه کردن این افراد نیست .

ربیعی گفت: هزینه های ما در سازمان تامین اجتماعی ۸ هزار میلیارد تومان بود و در سال ۹۴ به ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: هزینه های ما در بیمه سلامت در سال ۹۲ ، چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۴ به ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد و در سال ۹۵ به ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیون بیمه شده جدید داشتیم، افزود: بین بیمه روستائیان عشایر و تامین اجتماعی حدود ۴ میلیون همپوشانی رخ داده اما این باری به بیمه سلامت اضافه نمی کند و در آن جا افزایش مصارف نداریم.

ربیعی اضافه کرد: بخشنامه ای را صادر کردم که از امسال هر ایرانی فقط یک دفترچه بیمه خواهد داشت.

وی گفت: تعدادی از بیمه شدگان تامین اجتماعی بیمه درمان خود را حذف و دفترچه بیمه سلامت مجانی دریافت کردند و هم پوشانی رخ داد که این ها را با مذاکره و تصمیمات مناسب برمی گردانیم.

ربیعی افزود: منابع تامین اجتماعی در بیمه بیکاری ، مستمری و در بیمه درمان به علاوه از کار افتادگی و حوادث ناشی از کار هزینه می شد اما شاید در ماه هایی با تاخیر در درمان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ ، چهارصد میلیارد تومان و در سال ۹۴ حدود هزار میلیارد تومان بیش از سهم خود هزینه کردیم.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علت بنگاه داری ما این است که دولت به جای بدهی ، شرکت به ما داده و در همه جا دنیا هم صندوق ها کار اقتصادی می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: می خواهیم از بنگاه های پراکنده خارج شویم و بیشتر سهامداری و در حوزه پتروشیمی نفت و گاز فعالیت کنیم.

ربیعی با بیان اینکه آن هایی که انتقاد می کنند بورس و فضای اقتصادی را به درسی نمی شناسند، گفت: باید ساختارهای اقتصادی کشور درست شود.

وی با اشاره به اینکه کسی توان پرداخت پول نقد برای شرکت های ما را ندارد ادامه داد: شرکت هایمان را برای شفاف سازی به بورس ارائه کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر شرایط مناسب فراهم شود شرکت هایمان را واگذار می کنیم.

ربیعی افزود: بخش درمان ما به هلدینگ اقتصادی تبدیل خواهد شد و زیر ساخت های آن آماده شده است.

وی اضافه کرد: با سه هزار میلیارد تومان بدهی به سال۹۶ می رویم و در سال ۹۶ علاوه بر تامین این بدهی، منابع و مصارف را یکسان خواهیم کرد.

ربیعی با تاکید بر اینکه با وزارت بهداشت اختلاف نظری نداریم، گفت: با تجمیع منابع دولتی موافقیم اما تجمیع منابع مالی اجتماعی به این معنی که همه پول ها در یک صندوق واریز و سپس توزیع شود عادلانه و درست نیست اما اینکه حساب درمان تامین اجتماعی جدا باشد درست است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به طور متوسط در سه سال گذشته سالانه بیش از ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم، گفت: در سال ۱۳۹۲ جمعیت شاغل ما ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود که در سال ۱۳۹۴ به ۲۱ میلیون و ۹۷۲ هزار و در تابستان سال ۹۵ به حدود ۲۳ میلیون نفر رسید.

علی ربیعی در ادامه سخنان خود در برنامه «نگاه یک» درباره وضعیت اشتغال در کشور با اشاره به اینکه رشد اقتصادی یکی از عوامل ایجاد اشتغال است، افزود: دولت را در دورانی تحویل گرفتیم که ۶۰ درصد کسری رشد داشتیم در حالی که ۸ درصد رشد، هدفگذاری شده بود.

وی با بیان اینکه در گام اول بیکاری از قبل به جامانده دولت را تحویل گرفتیم، ادامه داد: در سال ۹۳ توانستیم سه درصد رشد اقتصادی و در سال ۹۴ یک درصد و امسال تا کنون بیش از ۷ درصد رشد اقتصادی را تجربه کنیم.

ربیعی گفت: اشتغال به تقاضای کار در اقتصاد وابسته است که این تقاضا کاهش یافته است و قدرت خرید مردم هم پایین آمد.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای دولت صرف هزینه های جاری می شد، افزود: طول می کشد تا سهم هزینه های جاری کم شود.


ربیعی اضافه کرد: هر یک درصد رشد اقتصادی در میان مدت و دراز مدت ، ۱۰۰ هزار شغل را ایجاد می کند البته این رشد باید پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه با پایداری رشد بدون اشتغال مواجهیم، گفت: اگر این رشد در نفت و گاز رخ دهد به ازای هر ۱۲ هزار میلیارد تومان فقط هزار شغل ایجاد می شود.

ربیعی افزود: سعی کردیم با رشد پایدار، کنترل تورم و با اصلاح زیر ساخت ها تقاضا برای کار را افزایش دهیم .

وی با بیان اینکه نباید مردم را مایوس کرد اضافه کرد: رشد اقتصادی که اتفاق افتاد واقعی است و در دراز مدت اثر خود را نشان خواهد داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال ۱۳۸۴ ، جمعیت شاغل کشور ۲۰ میلیون و ۶۱۸ هزار نفر و در سال ۱۳۹۱ بیست میلیون و ۶۲۸ هزار نفر بود بنابراین با پدیده انباشت بیکاری مواجه شدیم به همین خاطر ایجاد اشتغال ما ملموس نیست.

ربیعی افزود: پارسال هر دقیقه ۵ نفر و امسال هر دقیقه ۱۴ نفر به میزان متقاضیان کار اضافه شدند.

وی با بیان اینکه کارنامه دولت در ایجاد اشتغال، ناموفق نبود، گفت: در سال ۸۴ ، سالی ۸۰ هزار نفر وارد بازار کار می شدند و تا سال ۹۱ به طور متوسط حدود ۵ میلیون نفر را وارد دانشگاه کردیم بنابراین آن ها با تاخیر و در این دوره وارد بازار کار می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در شش ماه نخست امسال یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر وارد بازار کار شدند و از طرف دیگر تمایل به یافتن کار افزایش یافت و نرخ مشارکت از ۳۷ درصد به حدود ۴۰ درصد رسیده است و مردم امیدوارتر شدند.

ربیعی با بیان اینکه نیروهای کار با تغییر نگرش حاضر به پذیرفتن هر کاری نیستند، گفت: نیروی کار تحصیل کرده هر کاری را انجام نمی دهد و کار در منزلت خود را جستجو می کند .


وی با اشاره به اینکه برنامه دولت این است که سالانه بک میلیون شغل ایجاد کند افزود: با این حال عقب ماندگی و انباشت بیکاری داریم و اقتصاددانان باید به درستی این مسائل را تبیین کنند.

ربیعی ادامه داد: از ۷۰۰ هزار شغلی که ایجاد کردیم ۵۳ درصد به خدمات و ۱۵ درصد کشاورزی و بقیه در صنعت، ساختمان و انرژی مشغول شدند و حدود ۸۰ درصد سهم بانوان بود.

وی گفت: در حوزه هایی مانند ICT ، خدمات ، بسته بندی و گردشگری ظرفیت های خالی اشتغال داریم که در سال آینده می توانیم ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار شغل در این حوزه ها ایجاد کنیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طرح «تکاپو» را ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب کرده و مبتنی بر مطالعات منطقه ای است.

ربیعی با بیان اینکه هدف ما ایجاد یک میلیون شغل در سال آینده است، گفت: هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۶ به اشتغال اختصاص داده شده است و اگر پول صندوق توسعه ملی هم تخصیص داده شود فقط ۶۰۰ هزار شغل از همین ناحیه ایجاد می شود و این جدای از شغل های دیگر در حوزه صنعت، اقتصاد و ساختمان است.

وی افزود: برخی راهبرد غلط در بخش تعاون داشتند و فکر می کردند با حمایت های یارانه ای می توانند آن را رشد دهند در حالی که تعاون باید به یک نیاز اجتماعی تبدیل شود و باید کل جامعه ، تعاون را به عنوان شیوه ای از کسب و کار بپردازند.

ربیعی با اشاره به اینکه اکنون تعاونی های تامین ، عملکرد خوبی دارند، گفت: در مالیات سیاست تشویقی برای تعاون در نظر گرفته شده است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید تعاونی ها را توانمند و اتصالات جهانی برای آن درست کنیم.

ربیعی گفت: در چند سال اخیر مزد را به تورم پیشی دادیم و سعی می کنیم این روند را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم حداقل های بازنشستگان را تامین کنیم، افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان و امسال هزار میلیارد تومان برای صندوق کشوری قرار دادیم تا حداقل ها را بهتر تامین کنیم.

ربیعی ادامه داد: یکسان سازی حقوق بازنشستگان بار مالی دارد که اگر مجلس شورای اسلامی تصویب کند ما به سمت آن می رویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری هم اقدامات خوبی شده است، افزود: قرار شد بنگاه های سودآور را شناسایی کنیم و سهام آن را به بازنشستگان بفروشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کدخبر:330759      www.parsine.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
دوره ربیعی و امثال ایشان به سر آمده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین