پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: توانمندی‌های ۱۰ روستای هدف گردشگری استان گلستان در دهمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در گرگان معرفی می‎شود.

شعار سال: علی نصیبی در حاشیه سومین روز برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که انجام شد روستاهای منتخب شناسایی و با برگزاری 3 جلسه هماهنگی با آن‌ها توسط امور روستایی و شوراهای استان مقرر شد این روستاها برای معرفی معماری خاص روستایی خودشان سازه‌هایی را به شکل خانه روستایی نمادین در جشنواره بنا کنند.

وی با بیان اینکه 10 روستای هدف گردشگری استان گلستان در جشنواره دهم حضور فعال دارند گفت: روستاهای شاهکوه سفلی، بالاجاده کردکوی، زیارت گرگان، گچه سوی بالا، سوفیان از کلاله، گوگ دره مراوه تپه، شفیع آباد فندرسک، توران فارس رامیان، بلم جرک مینودشت و یانه سری‌های مقیم گلستان روستاهای شرکت کننده در جشنواره هستند.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه امسال جشنواره بین‌المللی‌تر به نظر می‌رسد، گفت: حضور و بازدید 4 سفیر خارجی از غرفه‌های روستایی به راحتی بیانگر این موضوع است و رایگان شدن خدمات سالن موسیقی هم یکی از محاسن این جشنواره نسبت به سال گذشته است.

وی به تاثیرات اقتصادی جشنواره در استان اشاره کرد و افزود: به غرفه‌های روستایی استان توصیه شده، بیش از بخش فروش به معرفی آداب و رسوم آئینی خود بپردازند و پیرو همین موضوع از هر روستا 30 نفر و در مجموع 300 نفر اجرای حرکات موزون، موسیقی و آواز سنتی را بر عهده خواهند داشت.

وی گفت: پیرو سنوات گذشته و با توجه به بازدیدها و استقبال مردم از غرفه‌های روستایی استان گلستان در سال‌های اخیر، امسال هم پیگیری‌های لازم را برای معرفی روستاها و فرهنگ و آداب و رسوم و آئین‌هایشان مانند موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، غذاها و چهره‌های شاخص روستایی از سوی استانداری گلستان انجام دادیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 11 دی 1395، کد مطلب: 1283309:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
بالغ بر 50 درصد روستاهای این استان از پتانسیل بالای گردشگری برخوردارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین