پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
با معرفی رئیس کمیته اسپوکس در استان اصفهان، فعالیت این رشته بطور رسمی در این استان آغاز شد.

شعار سال: محمدرضا هاشم پور پاشاکی رئیس انجمن اسپوکس کشور، محمد قربانی را به عنوان مسئول کمیته اسپوکس استان اصفهان منصوب کرد تا این رشته فعالیت خود را در استان اصفهان آغاز کند.
رشته ورزشی اسپوکس Spo : Sport Q : Quicker C: Cleverer S: Stronger) ' ورزش سریعترین با هوشترین - قویترین ' جایگاه خاصی برای ایجاد شادی، سلامت، تعامل اجتماعی، اتحاد و رشد جوامع و شهروندان سراسر جهان از طریق ارتقاء و ترویج فرهنگ تربیت بدنی و توسعه ورزش برای همه و فعالیت های بدنی دارد.
این رشته برگرفته از انواع ابزار های جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است و ازتحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت ، هوشیاری و قدرت داشته و حتی سطح آنها را در افرادتقویت می کند؛ ورزشکاران این رشته با حضور در تمرینات ویژه و ارتقاء سطح آمادگی جسمانی- استقامت- چابکی و سرعت و هشیاری قادر به حضور در رقابتهای قهرمانی و همگانی آن خواهند بود.
این رشته برای اولین بار توسط استاد ارشد محمدرضا هاشم پور (قهرمان جهان، مربی و داور بین المللی هنرهای رزمی ) در سال 1390 پایه گذاری شد.
در سالهای 2012 و 2013 چندین اجلاس رسمی و غیر رسمی بین المللی در ارتباط با معرفی این رشته رزمی به مجامع بین المللی ورزش برگزار شد و پس از بازتاب مثبت بین المللی، رسمیت دادن به فعالیتهای این رشته از طرف مراجع مرتبط ورزش کشور در گام بعدی قرار گرفت.
در این راستا پس از کارشناسی و بررسی های لازم از طرف معاونت توسعه ورزش قهرمانی و معاونت محترم توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، از سال 1395 فعالیت ورزش اسپوکس در کشور تایید و شروع فعالیت رسمی این رشته ورزشی تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی پیشنهاد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 13 دی 95، کد مطلب: 5921731: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین