پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
پیست اسکی «کاکان» یاسوج در دامنه های دنای شرقی فرش سفید خود را برای میزبانی از گردشگران زمستانی پهن کرده است.
شعارسال: گاهی دانه های برف داستانی متفاوت را رقم می زنند، این بار کسی در میان برف گرفتار نشده است، کوه، برف و سفیدی مطلق خبرهای متفاوتی به همراه دارند.

پیست اسکی کاکان در فاصله ای کمتر از ۲۰ کیلومتر از شهر یاسوج و در مسیری نزدیک به دهستان کاکان که از چند روستا تشکیل می شود، ظرفیت بالایی برای ورزش های زمستانی محسوب می شود.

این پیست با اولین بارشهای برف به شلوغ ترین منطقه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در فصل زمستان تبدیل می شود.

اما نبود زیرساخت های مناسب، امکان بهره وری بالا از این پتانسیل خدادادی را تحت شعاع قرار داده است.

کوه، برف، ارتفاع ایده آل، قرار گرفتن در فاصله ای کم با مرکز استان، قرار گرفتن بر روی جاده اصلی و دسترسی آسان، آرزوی هر استانی برای تحول در زمینه جذب گردشگر زمستانی است.

پیست اسکی یاسوج اصلی ترین پیست اسکی در جنوب کشور است و استانهای بوشهر و خوزستان به راحتی می توانند از این ظرفیت کم نظیر استفاده کنند.

بی شک توجه بهتر به زیرساخت ها، امکانات گردشگری و استفاده از این ظرفیت علاوه بر جذب بهتر و بیشتر گردشگر، به درآمدزایی و اشتغال نیز منجر می شود.

* لزوم توسعه زیرساختهای پیست اسکی کاکان

مدیرکل میراث فرهنگی و گرشگری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار مهر می گوید: این پیست ظرفیت بالایی برای گردشگری زمستانی در استان محسوب می شود که نیاز است بسترها برای آماده سازی این پیست برای برنامه های مختلف، به خصوص جشنواره برفی فراهم شود.

محمود باقری با اشاره به این موضوع که در سال قبل درصد زیادی از گرشگران شهر یاسوج را برای مقصد گردشگری زمستانی خود انتخاب کرده بودند، عنوان داشت: گردشگران به دلیل عدم آمادگی پیست اسکی کاکان، پیست استان همجوار را به عنوان پیست جایگزین انتخاب کردند.

با این وجود تلاش های زیادی نیز برای رشد این پیست در سال های گذشته انجام شده است، که نصب بالابر، ایجاد استراحتگاه و رستوران و برف کوبی پیست از جمله خدماتی است که برای بهتر شدن وضعیت رفاهی و توسعه گردشگری در این پیست انجام شده است.

این روزها با بارش برف حال وهوای پیست اسکی کاکان دگرگون شده است، و افراد زیادی برای استفاده از این منطقه و انجام تفریح های زمستانی عازم این پیست می شوند.

شاید برف بهانه ای باشد، برای کمی با هم بودن، تکرار بازی های دوران کودکی برای بزرگترها و ساختن خاطره ای زیبا با کودکان و خانواده. و برف نعمتی است که هرساله بی هیچ چشمداشتی خیلی ها را در کنار هم جمع می کند، تا لحظاتی را به شادی بگذرانند.

این روزها نگاه به توسعه از ساخت کارخانه ها با دودها و هزینه های کلانشان به توسعه بر مبنای ظرفیت های درون منطقه ای و برندسازی ها تغییر کرده است و پیست اسکی کاکان با توجه به ظرفیت ها و قرار گرفتن در موقعیتی مناسب می تواند یکی از فرصت های خوب برای توسعه باشد.

امید است با نگاه بهتر به سرمایه های خدادادی و به کارگیری آنها با در نظر گرفتن حفظ محیط، زمینه رشد و تحول بهتر استان در بخش های مختلف فراهم شود و در آینده ای نه چندان دور خروجی این منابع، اشتغال، توسعه گردشگری و امکانات و رضایت بیشتر وافزون تر مردم باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6 دی 1395، کدخبر: 3860014 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین