پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: ظرفیت‌های گردشگری زمستانی در البرز مغفول مانده است.

شعارسال: "عبدالناصرمیرچی"، اظهار کرد: استان البرز در مقایسه با برخی از استان‌ها مانند یزد، فارس و اصفهان که به نوعی قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شوند از وسعت کمتری برخورداراست.

وی خاطرنشان کرد: باید پذیرفت بسیاری از گردشگران در سه فصل اول سال به صورت گذری از استان البرز عبور می‌کنند و به نسبت استان‌هایی که به عنوان قطب‌های گردشگری کشور شناخته شده‌اند، کمتر در این استان توقف می‌کنند.

میرچی افزود: ولی این معادله در فصل زمستان تغییر می‌کند؛ چرا که به واسطه وجود پیست دیزین، ارتفاعات پربرف و غارهای زیبا در فصل زمستان شاهد حضور گردشگران زیادی در این استان هستیم.

وی ادامه داد: این گردشگران از مناطق مختلف کشور به البرز سفر می‌کنند و برای لذت بردن از برف و سرمای دلپذیر زمستانی اقامتی چند روزه در البرز دارند.

این مسئول گفت: به همین دلیل است که در طول زمستان شاهد حضور گردشگران زیادی در پیست دیزین هستیم که به بهانه اسکی و برف بازی هم که شده کوله‌بار می‌بندند و راهی این منطقه می‌شوند.

میرچی تاکید کرد: به واقع پیست دیزین فرصتی مناسب برای رونق گردشگری زمستانی در البرز است؛ چراکه این پیست در کل کشور منحصر به فرد بوده و به واسطه امکاناتی که دارد میزبان مسابقات اسکی جهانی نیز هست.

وی در ادامه از پیست خور نیز به عنوان دیگر پتانسیل استان برای رونق گردشگری زمستانی یاد کرد و گفت: این پیست مدتی است که به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز افزود: تاکنون جلسات مختلفی با سرمایه‌گذار این پیست انجام شده تا بتوان شرایط به فعلیت رساندن تمام ظرفیت‌های این مجموعه را فراهم کرد.

این مسئول اظهار کرد: سرمایه‌گذار این مجموعه قول‌هایی در خصوص احداث مراکز اقامتی، تاسیسات جانبی و خدماتی در کنار این پیست داده است.

میرچی یادآور شد: با راه‌اندازی این مراکز شاهد حضور گسترده گردشگران در فصل زمستان در مجموعه پیست خور خواهیم بود.

وی افزود: اگر برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته طبق زمان‌بندی پیش برود، زمستان سال 95 این پیست به بهره‌برداری می‌رسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17دی1394، کدخبر: 94101709662: www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
کی دیگه.؟
بعد یکجور میگین پیست اسکی که طرف ندونه فکر می کنه واقعا آره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین