پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم در این استان را با پنج درصد افزایش در دولت یازدهم حدود 72 درصد اعلام کرد.

شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم در این استان را با پنج درصد افزایش در دولت یازدهم حدود 72 درصد اعلام کرد.

فیض الله پاسره روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت که شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم در قبل از شروع دولت یازدهم حدود 68 درصد بود.

از مجموع یک هزارو 676 روستای دارای سکنه در این استان، یکهزار و 470 مورد آن دارای تأسیسات و شبکه‌های آبرسانی هستند.

پاسره تعداد مشترکان روستایی آب آشامیدنی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را 58 هزار خانوار اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اجرای شبکه انتقال فاضلاب را برای نخستین بار در حدود 15 روستای این استان یادآور شد و گفت: شرکت آبفای روستایی استان هیچ گونه نقشی در اجرای این طرح‌ها ندارد و تأمین اعتبار و از صفر تا 100 عملیات اجرایی آنها به صورت ملی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد که دولت 111 طرح فاضلاب را در سطح روستاهای کشور آغاز کرده که 15 مورد از آنها در این استان است.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: 15 روستای مورد هدف اجرای شبکه فاضلاب حدود 9 دهم جمعیت روستایی در این استان را شامل می‌شود.

پاسره یادآور شد که 2 مورد از آنها شامل طرح فاضلاب روستای شوتاور از توابع شهرستان کهگیلویه و تنگاری دشت روم بویراحمد هم اکنون آغاز شده و سایر روستاها نیز در حال مطالعه هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 18 مجتمع آبرسانی در این استان با میانگین پیشرفت فیزیکی 60 تا 90 درصد در حال اجراست که با بهره برداری آنها 472 روستا در قالب 107 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه حدود 120 روستای این استان با جمعیتی حدود 6 هزار نفر همچنان به دلیل بروز پدیده خشکسالی دچار بحران کم آبی هستند، گفت: آب مورد نیاز این روستاها با تانکر تأمین می‌شود که برای هر خانوار 50 لیتر در شبانه روز است.

وی افزود که هم اینک حدود 9 هزار کیلومتر شبکه توزیع و حدود 500 مورد نیز منابع ذخیره آب در سطح روستاهای این استان وجود دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 82370664:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین