پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
نقوی حسینی از ارائه گزارش سه ماهه چهارم وزارت خارجه در مورد نحوه اجرای برجام خبر داد.

شعارسال: سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره ارائه چهارمین گزارش برجامی وزارت امور خارجه به مجلس، اظهار کرد: وزارت خارجه 27 دی این گزارش را به مجلس تقدیم می‌کند.

وی درباره بررسی نحوه اجرای برجام، افزود: گفت: گزارش‌های 3 ماهه، سوم و چهارم وزارت خارجه درباره نحوه اجرای برجام مبنای بررسی نحوه اجرای آن از سوی کمیسیون امنیت ملی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: مقرر شده در راستای تهیه گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی مجلس از روند اجرای برجام، ضمن بازدید از تأسیسات و سایت‌های هسته‌ای کشور، نشست‌هایی را با متخصصان در این حوزه داشته باشیم.

نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه گزارش نهایی کمیسیون امینت ملی مجلس درباره نحوه اجرای برجام می‌بایست ابتدا در این کمیسیون تصویب شود،گفت: پس از تصویب این گزارش در کمیسیون امنیت، این گزارش به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه می‌شود.

وزارت امور خارجه تا کنون 3 گزارش سه ماهه از نحوه اجرای برجام را تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده است.

برجام که تیرماه 1394 بین جمهوری اسلامی ایران و 6 کشور به 1+5 توافق گردید، پس از تأیید توسط شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و نهایتاً مقام معظم رهبری در تاریخ 26 دی 1394 به مرحله اجرایی شدن رسید.

پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، نمایندگان مجلس با تصویب قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، وزارت امور خارجه را موظف کردند که هر 3 ماه یک بار گزارشی از نحوه اجرای برجام و میزان پایبندی طرف‌های مقابل به این توافق را به نمایندگان مجلس ارائه دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15دی1395، کدخبر: 1284806: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین