پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
تعدادی از ساکنین شهرک منظریه خمینی‌شهر با تجمع در پارک شهروند از مسؤولان شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خواستار رسیدگی به مشکلات 30 ساله و عدم خدمات‌رسانی به این شهرک شدند.

شعار سال: تعدادی از ساکنان شهرک منظریه خمینی‌شهر شامگاه یکشنبه با تجمع در پارک شهروند از مسؤولان شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خواستار رسیدگی به مشکلات 30 ساله و عدم خدمات رسانی به این شهرک شدند.

در این اجتماع مردمی، تجمع‌کنندگان به کمبودهای خدماتی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی و مخصوصاً خاکی بودن معابر و کوچه‌های شهرک منظریه خمینی‌شهر اعتراض کردند.

مهم‌ترین درخواست تجمع‌کنندگان حل اختلافات موجود بین شهرداری خمینی‌شهر با اداره کل راه شهرسازی استان اصفهان و تعیین تکلیف متولی رسیدگی به مشکلات و خدمات رسانی عمرانی مورد نیاز این شهرک بود.

یکی از نمایندگان مردم شهرک منظریه خمینی‌شهر در جمع مردم اعلام کرد عدم هماهنگی و عدم تعامل بین شهرداری خمینی‌شهر با اداره کل راه و شهرسازی باعث شده تا بیش از 30 سال ساکنین شهرک منظریه خمینی‌شهر در بلاتکلیفی به سر ببرند.

رئیس شورای اسلامی شهر خمینی‌شهر در جمع اعتراض‌کنندگان با بیان اینکه شهرک منظریه از دهه 60 به صورت رسمی شکل گرفته است، گفت: متأسفانه در 30سال گذشته این شهرک مورد بی‌مهری مسئولین دوره‌های گذشته قرار گرفته است.

فرشته پریشانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته همه مسؤولان شهرستان با جدیت پیگیر حل مشکلات شهرک منظریه بوده‌اند، تصریح کرد: بیش از 50 هزار نفر از مردم در این شهرک ساکن هستند ولی از خدمات لازم بی‌بهره‌اند و بلاتکلیفی بسر می ببرند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته فشار مضاعفی برای حل مشکلات منظریه توسط شهرداری و شورای شهر خمینی‌شهر برداشته شده است، بیان داشت: طبق آخرین تفاهم‌نامه تائید شده توسط مسؤولان وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته مقرر شد از طریق هیأت سه نفره کارشناسی مشکلات منظریه برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خمینی‌شهر با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته ما منتظر صدور نظر نهایی کارشناسان سه نفره بودیم، اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه کلیه هزینه دریافت شده از ساکنین شهرک منظریه محاسبه و به حساب اداره کل راه و شهرسازی واریز شد.

پریشانی با تاکید برای اینکه نماینده سابق شهرستان تلاش زیادی برای عقد تفاهم‌نامه انجام داد، گفت: مدیرکل راه شهرسازی استان همراهی و همکاری خوبی با مسؤولان شهرستان خمینی‌شهر برای حل مشکلات منظریه داشت.

وی با بیان اینکه طبق شواهد عوامل پنهانی درصدد ایجاد مانع برای اجرای این تفاهم‌نامه هستند، تاکید کرد: مدیر کل راه شهرسازی استان در آخرین بازدید خود از شهرستان در فروردین ماه وعده داد تا یک ماه دیگر مشکل منظریه برطرف خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر خمینی‌شهر با اشاره به اینکه وعده مدیرکل راه شهرسازی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شد، اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه شهرداری خمینی‌شهر متعهد شده است ظرف یک سال از تائید نهائی تفاهم‌نامه به مشکلات شهرک منظریه رسیدگی کند.

پریشانی با اشاره به اینکه در هفته گذشته اداره کل راه شهرسازی رسماً اعلام کرد که کارشناس شهرداری خمینی‌شهر مورد تائید نیستند و باید فرد جدیدی معرفی شود، گفت: مسؤولان شهرستان از جمله فرماندار و شهردار خمینی‌شهر با جدیت تمام پیگیر حل اختلافات به وجود آمده جدید هستند.

وی با بیان اینکه معرفی نماینده جدید از طرف شهرداری باعث اتلاف زمان زیادی خواهد شد، وعده داد دوشنبه با حضور در اداره کل راه و شهرسازی و استانداری اصفهان پیگیر مطالبه مردم شهرک منظریه باشد.

متولی اصلی شهرک منظریه اداره کل راه و شهرسازی است ولی در سال 79 بر خلاف تفاهم‌نامه تائید شده به دلیل به وجود آمدن اختلاف در واگذاری، بخش زیادی از اراضی شهرک منظریه توسط شهرداری خمینی‌شهر به مردم و کارکنان شهرداری واگذار شد.

با واگذاری این اراضی اختلافات بین این دو دستگاه شدت گرفت و به گره کوری تبدیل شد و از سال 79 تاکنون توسط مسؤولان دوره‌های مختلف شهرستان تلاش زیادی برای باز شدن این گره کور شد ولی تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده است.

در نهایت در حدود سه سال قبل آخرین تفاهم‌نامه به امضا و تائید مسؤولین شهرستان، وزیر راه و شهرسازی و هیأت امنای سازمان ملی مسکن و زمین رسید و مقرر شده کلیه اختلافات توسط یک هیأت سه نفره مطرح و برطرف شود ولی بیش از یک سال است نظریه نهائی هیأت سه نفره به دلیل اختلاف تائید نشده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 17 خرداد 95 ، کد مطلب: 13950317000013: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین