پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
استاندارخراسان شمالی بابیان اینکه اعضای شورای برخی از شهرها در این دوره تغییر می‌کند گفت: در شهرستان بجنورد تعداد اعضا از ۱۳ نفر به ۹ نفر کاهش می‌یابد.
شعار سال: به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشست ستاد انتخابات با حضور اعضا و فرمانداران اظهار داشت: در شهرستان‌های اسفراین و شیروان اعضای شورا 7 نفره خواهند بود.

وی تصریح کرد: در سطح استان 19 شهر اعضای شورای 5 نفره، 45 روستای 5 نفره، 679 روستا اعضای سه‌نفره و 3 شورای عشایری 3 نفره خواهیم داشت که بر اساس آن انتخابات برگزار می‌شود.

استاندارخراسان شمالی با اشاره به سیاست‌های کلی انتخابات سلامت، امنیت و اجرای درست قانون انتخابات و درنهایت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و پرداختن به معیارها و پرهیز از مصداق را از اعضای ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها خواستار شد.

صالحی افزود: به دلیل برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا دو نظارت متفاوت وجود دارد که نظارت انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان و نظارت انتخابات شوراهای شهر روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

وی آمار درست را لازمه انتخابات توصیف کرد و افزود: رییس ستاد انتخابات شهرستان‌ها فرمانداران هستند و کلیه امور انتخاباتی در قالب ستاد انتخابات انجام می‌شود.

صالحی اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا انتخابات پرشوری داشته باشیم و خطاب به فرمانداران و مدیران افزود: از طرق مختلف با مردم ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را برای حضور در انتخابات پرشور دعوت کنید.

وی همچنین از احتمال تغییر زمان ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد و افزود: تاریخ دقیق زمان ثبت‌نام پس از قطعی شدن از سوی ستاد انتخابات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

استاندارخراسان شمالی با اشاره به اینکه روستاهایی در استان وجود دارند که کد روستایی ندارند اما شورا دارند از فرمانداران خواستار شد این روستاها را شناسایی و احصا کرده و در ستاد انتخابات استان مطرح و برای آن تصمیم یکپارچه‌ای در سطح استان گرفته شود.

صالحی مسلط بودن همه اعضای ستاد را به قوانین انتخابات خواستار شد و گفت: مسئولیت معتمدین اعضای هیئت اجرایی بر عهده فرماندار است.

استاندارخراسان شمالی گفت: اصل سلامت انتخابات بیش از هر چیزی مهم است و آرا مردم حق‌الناس است و باید از آن مواظبت شود.

با اندکی تخلیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21 دی 1395، کد مطلب: 1293328، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
نگفتید که چرا اعضای شورا باید کاهش پیدا کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین