پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
نوزدهمین جلسه بررسی لایحه برنامه ششم در مجلس از حواشی بی بهره نماند.
شعار سال:  هفتادودومین جلسه مجلس روایت مراجعه نمایندگان به لایحه برنامه ششم بود؛ جلسه ای که به جلسه برزخی نام گرفت.

**پیراهن مشکی

امروز هم رئیس لاریجانی بود و سایه شوک فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی هنوز بر مجلس دیده می‌شد، با این حال برخی نمایندگان پیراهن مشکی خود را هنوز برتن داشتند و برخی هم پیراهن مشکی از تن درآورده بودند.

این در حالی است که همچنان بررسی نفسگیر لایحه برنامه ششم توسعه در دستور کار مجلس بوده و امروز هم به پایان نرسید.

**مدیریت شبهه‌ناک

اما حواشی صحن علنی مجلس از جایی شروع شد که محبی نیا، محبتی کرد.

وی در جریان بررسی یکی از مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم ابتدا از زحمات فیلسوف بهارستان در مدیدیت جلسه تشکر کرد و گفت: از مدیریت شبهه بی‌بدیل شما تشکر می‌کنیم.

در ادامه نمایندگان به واژه‌آرایی محبی نیا که می‌خواست محبت خود را به لاریجانی عنوان کند با لبخند پاسخ دادند و در ادامه لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت: حتما منظور آقای محبی نیا مدیریت شبهه ناک است که این مسئله در ادامه باعث خنده نمایندگان شد.

**فاتحه‌خوانی در صحن

محبی نیا در ادامه فاتحه‌ای هم خواند وی گفت شب جمعه است و بد نیست برای اموات فاتحه ای بخوانیم البته برای موادی که در لایحه برنامه ششم فوت کردند و حذف شدند(خنده)

البته لاریجانی هم که دو روز پیش از مراسم ترحیم برگشته بود در پاسخ گفت: فاتحه را معمولا جمعه ها می‌خوانند...(خنده)

اما گذشت و گذشت تا اینکه لاریجانی مجلس را به مکتب خانه تشبیه کرد.

وی که در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم شاهد انبوهی از پشنهادات به این لایحه بود خطاب به نمایندگان گفت: اگر به این نحو پیشنهاد ارائه شود امروز کار ما تمام نمی شود و چاره‌ای جز این داریم که ...(جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را ...)

**فریاد ناصر‌خان! کولرگیری در زمستان

در ادامه اما فریاد های ناصرخان موسوی لارگانی جلسه علنی را متشنج کرد.

وی که خطاب به رئیس مجلس گفت: به چه دلیلی می‌خواهید 2 هفته مجلس را تعطیل کنید؟! فکر کردید ما به حوزه‌های انتخابیه‌مان برویم زیر باد کولر هستیم یا بادمان می‌زنند؟!

موسوی لارگانی همچنین تصریح کرد: ما در حوزه‌های انتخابیه تا 12 شب دنبال بدبختی مردم هستیم.

سپس علی لاریجانی رئیس مجلس خطاب به موسوی‌لارگانی گفت: ما می‌خواستیم رسیدگی به برنامه ششم توسعه را امروز به اتمام برسانیم تا شما به مناطق و حوزه‌های انتخابیه‌تان بروید، 5 هفته است که به طور مداوم نشست‌های علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، اما اگر نمی‌خواهید به تعطیلات بروید، از روز شنبه هفته آینده تا پنج‌شنبه می‌توانیم در خدمت‌تان باشیم، بنده که خودم هفته آینده در تهران هستم و مشغول کارم، این شما هستید که می‌خواهید به مناطق‌تان بروید، ما از نظر آیین‌نامه داخلی مجلس نمی‌توانیم تا پیش از پایان رسیدگی به برنامه ششم توسعه، جلسات علنی پارلمان را متوقف کنیم.

**حضرت عباسی خوبه!

البته لاریجانی که امروز به دنبال این بود تا مواد ارجاعی برنامه ششم مقداری سریعتر بررسی شود در ادامه قسمی خورد.

فیلسوف بهارستان در زمان بررسی 58ماده ارجاعی لایحه خطاب به نمایندگان گفت: بیایید کاری به این ماده دیگر نداشته باشید. حضرت عباسی این ماده خیلی خوب است! البته منظور لاریجانی این بود که این ماده به خوبی بررسی شده و باید تصویب شود تا اینکه در ادامه به سایر مواد لایحه رسیدگی کنیم.

**پنجشنبه برزخی !

اما ماجرای بررسی لایحه برنامه ششم که پیش بینی می شد امروز پایان پذیرد نشد که نشد و در ادامه لاریجانی مکتب خانه را در روز جمعه تعطیل اعلام کرد و برای بررسی لایحه در روز شنبه رای‌گیری کرد.

نمایندگان اما در ادامه پس از اظهارات رئیس مجلس به برگزاری نشست بعدی پارلمان در شنبه هفته آینده رای مثبت دادند تا اینکه لاریجانی در پایان جلسه به مزاح به نمایندگان گفت: روز پنجشنبه در یک حالت برزخی تعطیلی و عدم تعطیلی قرار داریم و به نظر می رسد شما نمیتوانید ادامه دهید و شنبه در خدمت شما هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 23 دی 1395، کد مطلب: 5935023، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین