پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۷۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
خالقی با اظهار این که برخی ها در صدد سوء استفاده از حادثه پلاسکو به منظور گران کردن پوشاک هستند، گفت: دولت با تشکیل کمیته ویژه مدیریت بحران اقتصادی پلاسکو می تواند از این سوء استفاده جلوگیری کند.

شعار سال: آرمان خالقی، مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران راجع به اقدامات لازم به منظور جبران خسارت های مالی ناشی از حادثه ساختمان پلاسکو گفت: ساختمان پلاسکو تامین کننده پوشاک در سراسر کشور بود و فروشندگان از این عمده فروشی تامین کالا می کردند و فروریختن این ساختمان شوک بزرگی به صنعت پوشاک کشور بود.

وی با بیان این که با فرو ریختن پلاسکو سرمایه کلانی از بین رفت و زیر آوار ماند، یادآور شد: این روزها فعالان پوشاک در حال تولید برای ماه های پایانی سال و بازار شب عید هستند که بخش قابل توجهی از این تولید ها در ساختمان پلاسکوی تهران بود و با این حادثه از میان رفت.

خالقی با اظهار این که نگران این هستیم که عده ای از جو روانی موجود برای گران کردن پوشاک سوء استفاده کنند و از این آب گل آلود ماهی بگیرند، خاطرنشان کرد: در این صورت در مراکز تولید، فروش و پخش پوشاک کشور ممکن است مشکل گرانی ایجاد شود و محور اصلی اقدامات برای جبران خسارت مالی فرو ریختن پلاسکو می بایست در رابطه با جلوگیری از این مشکل باشد.

مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: باید فکر سریعی کرد که این خرده کارگاه های تامین کننده پوشاک کشور هرچه سریعتر فضای جایگزینی با نظم مناسبتری را به دست آورند و حتی برای آن ها برند خاصی تعریف شود تا به تولیدی های بهتر و صنعتی تر تبدیل شوند و می توان گفت با درس عبرت گرفتن از این حادثه مسئولین زیربط می توانند باعث گردآوری فعالان صنعت پوشاک در تهران در مکان امن تری شوند .

وی در پیشنهادی دیگر اظهارداشت: یک کمیته ویژه بحران اقتصادی پلاسکو تشکیل شود تا ساز و کاری فراهم شود و مال باخته هایی که وجود دارند جبران خسارت برایشان رخ دهد و برای کسانی که بیمه نبوده اند باید روشی برای جبران خسارت مانند ارایه تسهیلات یا تامین اعتبار برای آن ها انجام شود تا موج بدهی مال باختگان پلاسکو باعث به وجود آمدن بی نظمی در بازار پوشاک نشود.

خالقی نقش اتاق اصناف در این کمیته را بسیار با اهمیت دانست و افزود: اتاق اصناف هم می تواند به این واحدهای صنفی از این طریق کمک کند.

این فعال صنعتی کشور در ادامه عنوان کرد: از نظر تامین پوشاک و کنترل بازار، باید فکری برای تامین ماده اولیه پوشاک از سوی دولت با تمهید ویژه کوتاه مدت انجام شود و بازارچه های فصلی امسال می تواند به صورت ویژه برای فروشندگان پلاسکو زده شود تا از گرانی کالا جلوگیری شده و راهی عرضه مستقیم پوشاک باشد.

مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث تامین امنیت کار و کارگاه مسئولیت قانونی مشخصی دارد و اولا باید بررسی شود که این وزارت خانه چه مقدار مقصر بوده است و ثانیا برای کارگاه های دیگر چه میزان در این خصوص به مسئولیت های خود عمل کرده زیرا کارگاه هایی با ایمنی بسیار کم در اطراف ساختمان پلاسکو به صورت فراوان وجود دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ 2 بهمن 95، کد مطلب: 603214: www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین