پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
شاکری پیشنهاد داد رییس‌جمهور به جای مصاحبه‌های نمایشی، در مناظره‌ای با شرکت مخالفان خود حاضر شود و اجازه دهد مردم خودشان درباره میزان دستیابی به اهداف برجام قضاوت کنند.

شعار سال: مجتبی شاکری در جریان سیصد و بیست‌ودومین جلسه شورای شهر تهران که بدون حضور مستمع برگزار شد، ضمن تجلیل از جان‌فشانی و فداکاری آتش‌نشانان شجاعی که در جریان حادثه پلاسکو حماسه‌ای خلق کردند، با بیان اینکه شورای شهر تهران لطف کرده و در سال‌های قبل با بودجه پیشنهادی کمک به برخی انجمن‌ها، خانه‌ها، سمن‌ها و کانون‌ها موافقت کرده است، اما قرار نیست این ردیف‌ها هر سال تکرار شود؛ خانه سینما، خانه موسیقی و ده‌ها مجموعه نظیر آن هر سال بودجه دریافت می‌کنند، پس کی قرار است نوبت به دیگر مجموعه‌ها برسد که از حمایت شهرداری استفاده کنند؟ دیگران هم حقی دارنند.

وی ادامه داد: خانه هنرمندان با وجود اینکه ظرفیت‌های کسب درآمد متعددی در کنار فضای عمومی یک بوستان را در اختیار دارد، هر سال هم بودجه حمایتی چند میلیاردی دریافت می‌کند در حالی که این خانه تعداد زیادی انجمن و عضو دارد و راه‌های تامین مالی مختلفی نیز برایش باز است. این در حالی است که مجموعه‌های دانش‌بنیان جوان بسیاری به حمایت‌های جزئی شهرداری نیاز دارند.

شاکری خاطرنشان کرد: هر چند کمیسیون بودجه معتقد است که نباید ردیف‌های حمایتی بودجه شهرداری اضافه شود، اما راه درست این است که ردیف‌های همیشگی حذف و مجموعه‌های جدید جایگزین شود.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه لایحه بودجه به صورت اکسل در اختیار شورای شهر قرار نمی‌گیرد، گفت:‌ این دلخوری همیشگی است که سبب می‌شود مساله بررسی بودجه دچار حواشی تلخی شود. در حال حاضر برای یک گزارش‌گیری ساده از بودجه، باید چند صد صفحه را ورق بزنیم و ردیف مدنظر را جست‌وجو کنیم. معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران هم مدعی است که در متن قانون اشاره‌ای به الزام ارائه نسخه اکسل نشده است. اما این موضوع فقط توجیه است و چنین رفتاری به منزله تعامل موثر با شورای شهر نیست.

شاکری از اینکه همچنان درباره دسترسی اعضای شهر به ذی‌حساب‌ها اقدام موثری صورت نگرفته و عمر شورای چهارم در حالی به پایان نزدیک می‌شود که هنوز امکان دسترسی به سامانه‌های بر خط اطلاعات شهر برای اعضا وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد نامگذاری تازه‌ای به نام آتش‌نشانان شهید پس از حادثه پلاسکو، گفت:‌ شورای شهر تهران در دوره‌های مختلف در تجلیل از مقام آتش‌نشانان نامگذاری‌های مختلفی صورت داده است، کمااینکه سه بوستان در مناطق 12، 17 و 22، یک میدان در منطقه 5 ، یک معبر در منطقه 12 و یک شهرک به نام «آتش‌نشانان» در منطقه 18 نامگذاری شده است. افزون بر این تعدادی از 127 ایستگاه آتش‌نشانی که در مناطق مختلف توزیع شده نیز، به نام آتش‌نشانان شهید نامگذاری شده است.

شاکری پیشنهاد داد زیباسازی موظف شود بوستان‌هایی که به این عنوان نامگذاری شده را برای آتش‌نشانان شهید نمادسازی هنری کند و نیز به مراکزی برای ارائه آموزش‌های شهروندی در این حوزه تبدیل شود.

وی در بخش دیگر سخنان پیش از دستور خود به سالگرد توافق هسته‌ای برجام (27 دی‌ماه) اشاره کرد و گفت: بین «اشتباه» و «افتخار» تفاوت زیادی است. رییس‌جمهور باید توضیح دهد چگونه به برجام افتخار می‌کند در حالی که وزیر امورخارجه صراحتا از اشتباه سخن می‌گوید. نمی‌توان مردم را در این فضا معلق نگه‌داشت. ما آلزایمر نداریم و به یاد داریم که گفته شد، با امضای برجام همه تحریم‌ها از بین می‌رود. اما تحریم‌ها نه تنها کم نشد، بلکه اضافه شد و حتی بر تندگویی‌های امریکا و طرف‌های غربی نیز افزوده شد.

شاکری پیشنهاد داد رییس‌جمهور به جای مصاحبه‌های نمایشی، در مناظره‌ای با شرکت مخالفان خود حاضر شود و اجازه دهد مردم خودشان درباره میزان دستیابی به اهداف برجام قضاوت کنند.

وی با انتقاد از نادیده گرفتن تذکر صریح رهبری مبنی بر اینکه لوله‌های تاسیسات هسته‌ای قبل از اینکه طرف مذاکره به تعهدات خود عمل کند، نباید پاکسازی شود، گفت: دولت این تذکر را نادیده گرفت و 100 درصد تعهدات خود را انجام داد که این به معنای نقض کلام رهبری در خصوص ضرورت اجرای مرحله به مرحله تعهدات ایران است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت افکارنیوز، تاریخ 3 بهمن 95 ، کد مطلب: 588217: www.afkarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین