پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
از میان ایرانیانی که به صورت تصادفی با تلفن مورد سوال قرار گرفته اند، 69 درصد گفته اند به طور کامل و تا حدودی نظر مثبتی نسبت به روحانی دارند، دانشگاه مریلند آمریکا به صورت تلفنی از هزار شهروند ایرانی درباره محبوبیت حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران در آستانه انتخابات سال آینده ریاست جمهوری نظر سنجی کرده است.

شعار سال: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی در این باره از کاهش محبوبیت حسن روحانی 4 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

این نطرسنجی از سوی دانشگاه مریلند آمریکا در ماه دسامبر سال 2016 و به صورت تلفنی از میان 1000 شهروند ایرانی انجام شده است.

از میان ایرانیانی که بصورت تصادفی با تلفن مورد سوال قرار گرفته اند، 69 درصد گفته اند به طور کامل و تا حدودی نظر مثبتی نسبت به روحانی دارند، در حالی که در نظر سنجی 6 ماه پیش (ماه ژوئن 2016) همین دانشگاه 82 درصد از شهروندان ایرانی به طور کامل یا تا حدودی نظر مثبتی نسبت به رییس دولت یازدهم داشته اند.

همچنین تعداد کسانی که در نظر سنجی گفته اند به طور کامل از روحانی حمایت می کنند شاهد ریزش چشمگیری بوده به طوری که از 61 درصد در نظرسنجی مشابه همین دانشگاه در ماه آگوست 2015 یک ماه پس از انعقاد برجام- به 28 درصد در نظر سنجی اخیر رسیده است.

در این نظرسنجی 51 درصد گفته اند اوضاع اقتصادی کشور در دوره روحانی تغییری نکرده در حالی که در نظرسنجی 6 ماه یش همین دانشگاه 43 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی چنین نظری داشته اند.

همچنین حدود سه چهارم از شرکت کنندگان در نظرسنجی جدید گفته اند توافق هسته ای (برجام) تغییر محسوسی در اوضاع و احوال اقتصادی آنها برجا نگذاشته است.

درصد خطای نتایج این نظر سنجی 3.2 درصد اعلام شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395، کد مطلب: 519654، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
میریلند نمی خواد که، برو توی کوچه خیابون بپرس، بهت می گن.
روحانی اگر رقیب واقعی داشته باشه، صدسال دیگه رای نمی یاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین