پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس گفت: خیلی از دستگاه‌های اجرایی کردستان چوب لای چرخ جذب سرمایه‌گذاری در استان می‌گذارند که از دیوان محاسبات می‌خواهیم به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کند.
شعارسال: سیدمهدی فرشادان امشب در بیست و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت آتش‌نشانان حادثه ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: خوشبختانه بحث قرارگیری اتش‌نشانی در دایره مشاغل سخت را در برنامه ششم توسعه تصویب کردیم.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در کردستان بسیار مظلوم واقع شده است اما سرمایه‌گذاران نجیب هستند.

فرشادان خاطرنشان کرد: اینکه 60 درصد از 127 مصوبه در این بخش اجرایی شده و آن اثرگذاری چندانی در کارسازی برای بخش خصوصی نداشته است، مظلومیت سرمایه‌گذاری در کردستان را نشان میدهد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما این همه بیکار داریم، کردستان در زمینه آمار بالای بیکاری جزو استان‌های اول در کشور است، اگر ما به بخش خصوصی مجال ندهیم چگونه می‌خواهیم جوانان استان گرفتار آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و بزهکاری و دیگر مشکلات نشوند.

فرشادان تصریح کرد: با این آمار بالای بیکاری چگونه می‌توانیم به کاهش آسیب‌های اجتماعی امید داشته باشیم و به جوانان بگویم دنبال آسیب‌های اجتماعی نروند.

وی اظهار کرد: تنها راه برای جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی، این است که بخش خصوصی را قوی ببینیم و برای تقویت این بخش تسهیل‌گری‌های لازم انجام شود.

* برای صدور یک مجوز، 46 مکاتبه و بیش از 7 ماه زمان لازم است

به گفته فرشادان، متاسفانه زمانی که ما پنجره واحد سرمایه‌گذاری را در استان تشکیل دادیم که شخص خودم در آن زمان جزو همین افراد تشکیلدهنده این پنجره واحد بودم، هدفمان تسهیل‌گری در روند جذب سرمایه‌گذار بود، اما متاسفانه اینگونه نیست.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: الان برای صدور یک مجوز 46 مکاتبه و بیش از 7 ماه به طول می‌انجامد که این روند طولانی در جذب سرمایه‌گذار و صدور مجوز برای اجرای یک طرح سرمایه‌گذاری را نمی‌پسندم و به عنوان نماینده مردم معتقدم این مباحث باید گفته شود.

فرشادان خطاب به استاندار کردستان گفت: بارها این مشکلات را به شخص شما گفته‌ام، زمانی که سرمایه‌گذار خارجی به استان آمده بودند با قاطعیت گفتم هرکسی چوب لای چرخ جذب این سرمایه‌گذاران بگذارد با قاطعیت برخورد خواهم کرد حتی اگر شخص استاندار باشد به رسانه‌ها و مردم اعلام می‌کنم!

وی خاطرنشان کرد: شخص شما تسهیل‌گر بودید ولی باید بگویم که متاسفانه مجموعه شما اینگونه نیست که این وضعیت را به عنوان نماینده و وکیل مردم نمی‌توانم تحمل کنم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس اضافه کرد: این چه معنایی دارد که سرمایه‌گذاری به استان بیاید و زمینی برای اجرای طرح به او پیشنهاد می‌دهیم اما با وجود اینکه یک‌میلیون و 200 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل استفاده در استان داریم، اما از آن روز تا امروز در دادگاه‌های دیواندره می‌دویم تا این زمین به آنها واگذار شود.

* خیلی از دستگاه‌های اجرایی چوب لای چرخ جذب سرمایه‌گذاری در استان می‌گذارند

فرشادان همچنین از عدم همکاری دستگاه‌ها در جذب این سرمایه‌گذار و واگذاری زمین به دلیل وجود معارض انتقاد کرد و گفت: حکم دادگاه در مورد این زمین را داریم و الان نمی‌خواهم اسامی افرادی را که این وسط دخل و تصرف داشته‌اند، بیاورم.

وی تصریح کرد: در همین ستاد سرمایه‌گذاری و پنجره واحد سرمایه‌گذاری تصویب شده است که 10 هکتار زمین به سرمایه‌گذار واگذار شود، اما ادعا کردند براساس قوانین جمهوری اسلامی یک هکتار می‌توانیم بدهیم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس یادآوری کرد: سرمایه‌گذار براساس وضعیت پروژه و نقشه اعلام نیاز 10 هکتار زمین کرده و به تصویب پنجره واحد هم رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت سرمایه‌گذاری در استان کردستان است، 35 نفر سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری به کردستان می‌آیند، اما با برخی بهانه‌تراشی‌ها مثل داشتن معارض و ادعای 700 میلیون تومانی در دادگاه مطرح می‌شود.

فرشادان اضافه کرد: نه تنها در دادگاه بدوی، بلکه در دادگاه تجدیدنظر هم به فرد معارض هیچ حقی داده نشد و البته سندهای آن به صورت کامل وجود دارد.

وی اظهار کرد: این حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار در استان کردستان است، خیلی از دستگاه‌های اجرایی چوب لای چرخ جذب سرمایه‌گذاری در استان می‌گذارند که از دیوان محاسبات می‌خواهیم به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کنند.

* قدرت وزیر هم برای صدور یک مجوز ساده در کردستان کارساز نشد

وی اضافه کرد: برای صدور یک مجوز ساده که در همین شورا مصوب شده باید یک روزه صادر شود، ولی هنوز که هنوز است مجوزی صادر نشده است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا به وزیر مربوطه مراجعه کردم، وزیر با مدیر استانی تماس گرفته، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و ما هنوز در بحث آب و برق و دیگر موارد آن مشکل داریم و از سرمایه‌گذار میزان آب و برق خواسته می‌شود.

فرشادان با بیان اینکه البته مبحثی که دوستان مطرح می‌کنند که چون این زمین معدن است سرمایه‌گذار دست روی آن گذاشته است، گفت: هیچ اصراری در بحث مکان وجود ندارد و تنها چیزی که سرمایه‌گذار خارجی می‌خواهد 10 هکتار زمین برای اجرای این طرح است.

وی گفت: مشکل در اینجا سیکل معیوب اداری است که به هر نحوی نمی‌خواهند این سرمایه‌گذاری انجام شود.

* اجازه نمی‌دهیم منابع طبیعی کردستان را افراد سودجو به یغما ببرند

این نماینده مجلس تصریح کرد: برای این کار با آقای باباپیری مدیرکل منابع طبیعی هم صحبت کرده‌ایم و توجیه آنها این است که واگذاری تا حدود 10 هکتار زمین منع قانونی دارد.

وی به مباحث مطرح شده در زمینه نقشه‌کشی کل استان و تفکیک اراضی کشاورزی از اراضی ملی نیز گریزی زد و خاطرنشان کرد: یکی از معضلات جدی در استان ما همین اجرای طرح تفکیک منابع طبیعی از اراضی کشاورزی است، چرا که با این کار بسیاری از افرادی را که سال‌های سال روی زمین‌های کشاورزی فعالیت و زحمت‌ کشیده‌اند را از حقشان محروم کرده‌اید.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس تصریح کرد: هیچ وقت اجازه نمی‌دهیم منابع طبیعی کردستان را افراد سودجو به یغما ببرند، بارها و بارها از شما خواسته‌ایم کمیسیون شورای رفع اختلاف را تشکیل دهید تا مشکلاتی را که در این حوزه وجود دارد، حل شود.

فرشادان گفت: مردم به واسطه مشکلات اقتصادی فشار زیادی را متحمل می‌شوند نباید با اینگونه برخوردها فشار بیشتری را به آنها تحمیل کنیم و به جای تسهیل‌گری برای رفع مشکلات مردم و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، خودمان فشار بیشتری به آنها وارد کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395، کدخبر: 13951104001709، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین