پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
رئیس گروه تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیون مترمکعب آب به عنوان حق‌آبه داخلی هامون گفت: این مقدار برای روحیه‌بخشی به مردم وارد تالاب می‌شود و حدقل آب مورد نیاز برای هامون ۳ میلیارد متر مکعب است.

شعار سال: آرزو اشرفی‌زاده در مورد اینکه چه مقدار از حقآبه‌ داخلی هامون به این تالاب اختصاص داده‌ شده است، گفت: مقدار حقآبه داخلی هامون زیاد نیست و تنها ۶۰ میلیون متر مکعب است که این مقدار در برابر کل حقآبه هامون خیلی ناچیز است.

وی ادامه داد: حجم آبی که باید در هامون باشد، ۱۰ میلیارد مترمکعب است و برای ادامه حیات این تالاب حداقل به ۳ میلیارد متر مکعب آب نیاز است که تناسبی با حقآبه داخلی این تالاب ندارد.

رئیس گروه تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه حقآبه داخلی هامون در ۲ یا ۳ مرحله از سوی وزارت نیرو تامین شد، اظهار کرد: ما معاهده‌ای را با افغانستان مبنی بر فرستادن ۸۲۰ میلیون مترمکعب آب از طریق هیرمند به ایران داریم که این مقدار در چاه نیمه‌ها ذخیره و برای شرب و کشاورزی استفاده می‌شود که از این مقدار تنها ۶۰ میلیون متر مکعب به هامون داده شده است.

اشرفی‌زاده در مورد دلیل اختصاص این مقدار آب توضیح داد: این طرح به صورت پایلوت در نظر گرفته شد تا در مواقعی که تالاب خشک است و از منبع اصلی آب در افغانستان، آبی نمی‌آید، بتوانیم بخش کوچکی از تالاب را به صورت نمونه احیا کنیم تا از نظر روحی و روانی اثر مثبتی برای مرم داشته باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، تاریخ 16 بهمن 95، کد مطلب: 455547: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
در ایران چیزی به اسم حق آبه محیط زیست معنا نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین