پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار شماری از معتمدان حوزه سیستان،ضمن تقدیر از ابراز لطف معتمدان گفت: هفته دولت از غربت در آوردن دولت است که خودش با مردم سخن بگوید چون گفتن خدمات دولت از برخی تریبون ها سخت است.

شعارسال: علی اوسط هاشمی افزود: باید به مرحله ای از رفتار توسعه ای رسید که همگان بدانیم ساختن کشور صرفا بر دوش دولت نیست و مشارکت و همراهی همچون دوران دفاع مقدس نیاز دارد.

وی اظهار کرد: شرایط و خسارت هایی که دولت در دوران تحریم با آن مواجه بود کمتر از دوران جنگ نیست؛ خسارت های دوران جنگ، انسانی و اقتصادی بود ولی در تحریم خسارت های اقتصادی و اجتماعی ،فقر و بیکاری و تعطیلی واحدهای صنعتی را شاهد بودیم که اینها جامعه را به سمت جرم سوق می دهد.

نماینده عالی دولت در استان با طرح اینکه آیا با رقابت منفی مملکت ساخته می شود گفت: امروز عصر سازندگی است و همگان باید در ساختن مملکت مشارکت نمایند که این از اصل رفتار جمعی و مسئولانه است.

هاشمی بیان داشت: یک اشکالی که به بعضی از نقش آفرینان وارد است بجای اینکه اهل گفت و گو باشند، اهل دوری و فریاد زدن هستند.

وی با بیان اینکه تا امروز حتی یک لحظه به پست استانداری نبالیدم، خاطرنشان ساخت: شرایط سخت حاکم بر سیستان برایم رنج آور است ولی تا قبل از این دولت، حتی یک ورق در خصوص کانونهای طوفان های شن مطالعه نشده بود.

هاشمی ادامه داد: ۱۰۲ راهکار علمی در پنج برنامه برای تالاب هامون پیش بینی شده است.

استاندار بیان داشت: بالغ بر سه هزار نفر در پروژه آبیاری با لوله در دشت سیستان فعالیت دارند و ۸۴۰ میلیارد تومان و ۱۵۰ میلیون دلار برای ایجاد کارخانه آریا تایر هامون با ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی در رامشار گشایش اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به عملیات اجرایی کارخانه تولید کاشی و سرامیک و کاغذ در رامشار، حتی چراغ یک واحد تولیدی در رامشار تا سال ۹۲ روشن نشده بود.

هاشمی از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز و تامین زیرساخت های سه بازارچه بش دلبر، تخت عدالت و شاه گل در حوزه سیستان خبر داد.

وی بیان داشت: مطالعات خط انتقال گاز قبلا فقط برای سیستان انجام شده بود که تبصره گرفتیم مطالعات پروژه با رویکرد صادرات محور به کشورهای همسایه انجام شود تا در آینده اثرگذار باشد.

وی گفت: سال گذشته 6.3 میلیارد تومان برای خط راه آهن هزینه شد و امسال نیز ۶۵۰ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

هاشمی ادامه داد: تعداد تختهای بیمارستانی استان تا سال ۹۲، ۱۶۰۰ تخت بوده و طی چهار سال اخیر ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی اضافه شد.

قدردانی شماری از معتمدان حوزه سیستان از خدمات نماینده عالی دولت در استان

همچنین در این جلسه، حاج حسن کیخا از معتمدان حوزه سیستان گفت: دولت یازدهم فعالیت های خوبی در خصوص مطالعه طرح جامع تالاب هامون، میراث فرهنگی و طرح آبیاری با لوله با بکارگیری جوانان جویای کار، رونق فعالیت رستوران ها، ماشین آلات و وسائط نقلیه انجام داده است.

وی با اشاره به خط انتقال گاز به مرکز استان به عنوان پروژ ه ای که مردم سال ها چشم انتظار بودند افزود: متاسفانه بعضی ها باور نداشتند که زاهدان از نعمت گاز برخودار شده و دست به تخریب دولت زدند اما امروز می بینیم که منازل برخی مردم در زاهدان گازدار شده است.

وی نشانه وحدت در درون استان را احساس امنیت مطلوب و بی نظیر دانست.

بندانی یکی دیگر از معتمدان حوزه سیستان در دیدار با استاندار گفت: خط راه آهن نقش موثری در توسعه استان دارد و در این زمینه اقدامات خوبی شکل گرفته است.

وی خشکسالی ،بعد طولانی مسافت و عدم رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به دلیل بدی آب و هوا و برخی کمبودها را از عوامل محرومیت منطقه سیستان برشمرد و از تلاش دولت برای بازگشایی سه بازارچه مرزی و رونق فعالیت بخش خصوصی در رامشار تشکر کرد.

همچنین شاهوزهی از معتمدان حوزه سیستان بیان کرد: امنیت خوب چهار سال استان را هرگز در گذشته تجربه نکردیم .

وی از استاندار به عنوان قهرمان وحدت و همدلی یاد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 8 شهریور 96، کدمطلب: 966-2384-5 ، www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین