پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۹۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
معاون آموزشی وزارت بهداشت، آموزش رفتارهای مدیریت پسا بحران در دانشگاه‌های علوم پزشکی را موضوعی بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: در زمینه آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اقداماتی را انجام داده‌ایم که در آینده نزدیک ابلاغ خواهیم کرد.

شعار سال:دکتر باقر لاریجانی با اعلام این مطلب اظهار کرد: آموزش رفتارهای مدیریت پسا بحران در دانشگاه‌ها موضوع بسیار با اهمیتی است و وزارت بهداشت در این زمینه در خردادماه سال 1389 برنامه آموزشی دکترای تخصصی رشته سلامت در بلایا و فوریت‌ها در شورای عالی برنامه‌ریزی را به تصویب رساند و این رشته در حال حاضر در 8 دانشگاه علوم پزشکی کشورفعال است.

وی در ادامه گفت: در زمینه آموزش رفتارهای مدیریت پسا بحران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور3 برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش‌های پدافند غیرعامل، حوادث ترافیکی و تغذیه در حال تصویب و اجرا است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: سرفصل‌های آموزشی هر 4 سال یکبار و به درخواست بورد تخصصی وزارت بهداشت بازنگری می‌شوند. برنامه این دوره نیز در حال بازنگری است. اما مساله این است که رشته‌های بین‌رشته‌ای نیازمند ارائه واحدهای متنوعی هستند که طبق آئین‌نامه محدودیت‌هایی از نظر طول دوره تحصیلی وجود دارد و بسیاری از موضوعات لازم است که به صورت دوره‌های کوتاه‌مدت و... آموزشی ارائه شوند.

دکتر لاریجانی اضافه کرد: درخصوص رفتارهای مدیریت پسابحران، دانشآموخته‌های متعددی در کشور وجود دارد امااستفاده از دانش آموخته‌ها و بازخورد آنها به صورت اصلاحاتی در قوانین، ساختارهای مدیریتی، آموزشی و عملکردهای سازمانی موضوعی دشوار و مستلزم هماهنگی‌های ملی و تصمیم‌گیری‌های مدیریت کلان است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: در آموزش‌های تخصصی در مراحل بازیابی، بخش‌هایی از رفتارهای مدیریتی پسابحران آموزش داده می‌شود و با توجه به تجارب اخیر در کشور در حوادثی نظیر سیل جنوب شرقی کشور، حادثه ساختمان پلاسکو و ریزش بهمن جاده چالوس و ... در نظر داریمبخش‌های آموزش تخصصی در ارتباط با این موضوع در کوریکولوم این رشته‌ها گنجانده شود که البته در این زمینه اقداماتی را در دست داریم و به زودی به طور وسیع پیگیری می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1395، کدخبر: 95111812818، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین