پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
از اول سال جاری تا پایان دی ماه 556 هزار تن کالا به ارزش 228 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.
شعارسال: بختیار رحمانی پور ، اظهار کرد: عمده ترین کالاهای صادراتی ، مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی و مهمترین کالاهای وارداتی به استان نیز مواد اولیه، برنج، ضایعات باطری و ضایعات کاغذ باطله بوده است.

وی میزان واردات در این مدت را نیز 25 هزار تن کالا به ارزش 27 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: میزان ترانزیت خارجی مبداء از باشماق تنها مرز ترانزیتی استان نیز در این مدت 314 هزار تن به ارزش 252 میلیون دلار بوده است.

وی اضافه کرد: میزان ترانزیت خارجی مقصد در این مدت 770 هزار تن به ارزش 2 میلیارد و 180میلیون دلار و صادرات از سایر گمرکات نیز 455 هزار تن به ارزش 374 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات کردستان در خصوص تردد مسافران از تنها مرز مسافری استان نیز گفت: تعداد مسافر ورودی 218 هزار و 678 نفر و مسافر خروجی نیز223 هزار و 899 نفر بوده است.

**سامانه جامع امور گمرکی گامی موثر برای تسهیلا و توسعه تجارت

مدیرکل گمرکات استان کردستان با اشاره به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرکات سطح کشور افزود: راه اندازی این سامانه علاوه بر اینکه منجر به کاهش بروکراسی گمرکات شده گامی موثر در راستای تسهیل و توسعه تجارت نیز به شمار می رود.

به گفته وی با استقرار سامانه جامع گمرکی انجام تشریفات در واردات از 26 روز به سه روز و در صادرات از هفت روز به یک روز کاهش یافته است.

رحمانی پور افزود: گمرکات استان کردستان نیز همراه با سایر گمرکات در راه اندازی سامانه جامع امورگمرکی در رویه های صادرات، واردات و ترانزیت، دور اظهاری کالا، پرداخت های الکترونیکی در مرز باشماق، گمرک سنندج و گمرک مرزی سیرانبند و بازدید از شرکتهای تولیدی استان فعال بوده است.

وی راه اندازی بزرگترین بانک اطلاعات تجارت و ثبت اطلاعات به صورت اتوماتیک، صدور پروانه الکترونیکی، دور اظهاری صادرات و واردات کالا و صرفه جویی در زمان و هزینه و ممانعت از جعل اوراق و ارزیابی در محل تولید کالا را از جمله مهمترین اقدامات در زمینه استقرار سامانه جامع امور گمرکی در استان عنوان کرد.

مدیر کل گمرکات کردستان اظهار کرد: اعطای تسهیلات درپرداخت حقوق ورودی، ترخیص کالا با اخذ ضمانت نامه بانکی، معافیت ماشین آلات تولید از پرداخت حقوق ورودی، اخذ تضمین بیمه ای، تسهیل و انجام تشریفات گمرکی، انجام تشریفات ' ارزیابی در محل'کالاهای صادراتی بدون محدودیت زمانی و مکانی و رسیدگی خارج از نوبت به ارزش اظهارنامه های واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی خوشنام از دیگراقدامات گمرکات استان بوده است.

گمرک استان کردستان با چهار شعبه فعال در سنندج، باشماق، سیرانبند بانه و بانه خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند بانه و گمرک باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان بوده و گمرکات بانه و مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و نیز مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

استان کردستان 227کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کدخبر: 82425967 (5831602)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین