پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کلان‌نگری در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی ضروری است، اما نمی‌توان به این بهانه مناطق محروم را فراموش کرد.
شعارسال: مریم قهرمانی‌صارم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: این روزها اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی لایحه بودجه سال 96 شهرداری کرج را در دست بررسی دارند.

وی افزود: یکی از مهمترین وظائف نمایندگان مردم در پارلمان شهری، بررسی دقیق و کارشناسی لایحه بودجه و تصویب آن به نحوی است در طول یک سال، کارهای عمرانی و اجرایی مدیریت شهری با مشکل و خللی مواجه نشود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: لایحه بودجه باید با در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی طرح‌های عمرانی و همچنین شرایط مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار تصویب شود.

قهرمانی‌ٌصارم با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی مهم در کرج مانند تقاطع غیرهمسطح مهرویلا و یا چند زیرگذر و پل، گفت: بارها تاکید کرده‌ایم که شرایط کرج ویژه‌ است و باید طرح‌های عمرانی با نگاه به آینده و افق پنجاه ساله تدوین، تصویب و اجرا گردد.

وی یادآور شد: اما نگاه کلان‌نگر نباید بهانه‌ای برای بی‌توجهی و غفلت به مناطق محروم، کم‌برخوردار و فاقد زیرساخت‌های شهری باشد.

* توزیع عادلانه امکانات به معنی تساوی نیست

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل رشد بالای جمعیت، تحمل سرریز جمعیتی تهران و مهاجرت‌های بی‌ضابطه، شاهد افزایش غیراستاندارد جمعیت در کرج هستیم.

قهرمانی‌صارم بیان داشت: به همین دلیل در حاشیه شهرها، با معضل حاشیه‌نشینی روبه‌رو شدیم که باید مدیریت شهری برای این مناطق تدبیر ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر برخی از مناطق کرج کم‌برخوردار و محروم هستند و مردم ساکن این مناطق نیز حق دارند که از امکانات و زیرساخت‌های مدیریت شهری استفاده کنند.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر ادامه داد: بر اساس شرع، عرف، اخلاق و قانون نمی‌توانیم نسبت به مشکلات ساکنان مناطق کم‌برخوردار بی‌توجه بوده و این مناطق را در سایه نگاه کلان‌نگر و بلند‌مدت فراموش کنیم.

قهرمانی‌صارم با بیان اینکه باید اعضای شورای شهر نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار داشته باشند، گفت: شعار توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات بسیار درست و صحیح است و کسی با آن مشکل و مخالفتی ندارد، اما توزیع عادلانه به معنی تساوی نیست.

وی اظهار داشت: توزیع عادلانه به این معنی است که ما بر اساس نیازها، مشکلات، شرایط هر منطقه، اعتبارات لازم برای رفع این مشکلات را تخصیص دهیم.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج افزود: به عنوان نمونه در برخی از مناطق کرج به دلیل شرایط خوبی که دارند، ما حتی یک کوچه هم نداریم که آسفالت نداشته و یا جدول‌ها و مسیرها و معابر آن نیاز به اصلاح و یا ترمیم داشته باشد.

قهرمانی‌صارم تصریح کرد: در مقابل برخی از مناطق کرج هستند که خیابان‌ها و کوچه‌های آنها نیاز به آسفالت داشته و یا حداقل باید آسفالت معابر ترمیم و بازسازی شود. در چنین شرایطی اگر اعتبارات را به صورت مساوی بین این دو منطقه تقسیم کنیم، کار عادلانه‌ای انجام نداده‌ایم.

* تصدی‌گری در مرکز آفت مدیریت شهری کرج است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی لایحه بودجه شورای اسلامی شهر کرج که این روزها در کمیسیون‌های تخصصی در حال انجام است اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌های جدی این لایحه، مواردی است که منجر به کاهش اختیارات مناطق و افزایش اختیارات شهرداری مرکز می‌شود.

نماینده مردم کرج در پارلمان شهری یادآور شد: متاسفانه در لایحه بودجه سال 96 شهرداری کرج مواردی لحاظ شده که به واسطه آن اختیارات از مناطق گرفته و به اختیارات مرکز اضافه می‌شود.

قهرمانی‌صارم اظهار داشت: این امر موجب افزایش بروکراسی اداری، افزایش هزینه‌های مردم و کاهش اقدامات تخصصی می‌گردد، چرا که مردم برای هر کاری مجبور به مراجعه به مرکز می‌شوند.

وی افزود: از سوی دیگر مناطق شهرداری و مدیران مناطق به دلیل حضور در محل، اشراف کاملی نسبت به شرایط آن منطقه دارند که به طور قطع این اشراف در شهرداری مرکز نیست.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: بنابراین ما نباید اختیارات مناطق را کاهش داده و تمام کارها را در مدیریت شهری مرکز متمرکز کنیم.

قهرمانی‌صارم گفت: امیدواریم اعضای شورای اسلامی شهر کرج در زمان بررسی مواد لایحه بودجه، به این مسائل توجه ویژه داشته و اجازه ندهند که مدیریت شهری در سال 96 با اخلال و مشکل روبه‌رو شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1395، کدخبر: 13951127000481، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین