پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
خالد البطش از رهبران بارز جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ستایش از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین از سایر کشورهای عربی خواست تا از این کشور در حمایت از فلسطینی ها الگوبرداری کنند.

شعارسال: خالد البطش از رهبران بارز جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المیادین چند روز پیش از برگزاری اجلاس حمایت از انتفاضه در تهران تصریح کرد: ما از برادران در ایران به خاطر برگزاری این اجلاس حامی مسئله ملت فلسطین تشکر می کنیم.

وی افزود: معتقدیم تا زمانی که کشورهایی به اندازه ایران وجود دارند که اجلاس های حمایت از انتفاضه را برگزار می کند، این بدان معنا است آنها متعهد و حامی انقلاب و مقاومت در فلسطین هستند.

وی تصریح کرد: ما فلسطینی ها معتقدیم که اینگونه اجلاس ها این مسئله را در ذهن و آگاهی ملت فلسطین تحکیم می بخشد که تنها نیستند بلکه حمایت اسلامی و عربی از آنها وجود دارد.

خالد البطش با ستایش از حمایت موثر و قوی ایران از مسئله فلسطین گفت: درحالی که از ایران به خاطر حمایت از مسئله فلسطین تشکر می کنیم؛ چشم انتظار حمایت بیشتر از ایران و کشورهای عربی برادر هستیم و امیدواریم که این کشورهای عربی راه ایران را در میزبانی اجلاس های حامی مسئله فلسطین و تقدیم حمایت لازم از آن بردارند و از این کشور در این زمینه الگو بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای عربی می توانند به خاطر نزدیک بودن جغرافیایی و توانمندیهای لازم کاری بیشتری (برای مسئله فلسطین و حمایت از فلسطینی ها) انجام دهند لذا تعجب می کنیم که چطور این کشورها تا این لحظه چیزی را که می توان آن را حمایت از مسئله فلسطین - خواه حمایت رسانه ای یا سیاسی- بنامیم، ارایه نکرده اند. آنچه عملا انجام می گیرد، صرفا بحث خالی است. ما امیدواریم که این همه هیاهو و جار وجنجال به حمایت مالی و نظامی این کشورها که میلیاردها دلار پول خود را برای جنگ مذاهب هزینه می کنند، تبدیل شود

وی درباره روابط بین جنبش جهاد اسلامی و جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط جنبش جهاد اسلامی با ایران یا دیگر کشورها بر پایه درک و آگاهی است. ما از روز اول گفته ایم که روابط ما با هر کشور یا نظام حکومتی در منطقه برابر با همان میزان نزدیک بودن این نظام یا آن کشور به مسئله فلسطین است. این معیار عمل ما است. ایران تا این لحظه در سطح دولت و رهبری و ملت همراه با مسئله فلسطین با همه اشکال حمایت و پشتیبانی است لذا جهاد اسلامی نیز بیشتر به سمت ایران حرکت خواهند کرد. وقتی کشوری عربی یا اسلامی به اندازه ایران گام برمی دارد، جهاد اسلامی نیز همین گام ها را به سمتش برمی دارد. اما آنچه جهاد اسلامی را متمایز می کند، دید روشن آن است. از زمان پیروی ملت ایران در سال 1979، جنبش جهاد اسلامی به ایران به عنوان کشوری که می تواند به مسئله فلسطین یاری رساند، نگاه می کند؛ خصوصا که ایران صهیونیست ها را بیرون راند و سفارت آنها را بست و آن را به سفارت فلسطین تغییر داد.

خالد البطش با ستایش از ایران برای حمایت از ملت فلسطین گفت: ایران فراتر از نگاه طائفه ای و مذهبی به مسئله فلسطین نگاه کرده است و ما در جهاد اسلامی نیز معتقدیم که فلسطین بالاتر از همه این مسائل کوچک است که عاملی برای اختلافات بوده است. ما فلسطین را در اوج کانون خود قرار داده ایم و این امر جهاد اسلامی را از اختلاف سیاسی مستقیم با ایران دور ساخته است. درحالی که دیگرانی که به ایران نزدیک شده یا از آن دور شدند، این کار را براساس یک دید تار و ابرآلود در برخی موقعیت ها انجام دادند، ما به روشنی گفتیم که در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نمی کنیم و با این یا آن نظام درگیر نمی شویم. نمی توانستیم دمشق را ترک کنیم؛ درحالی که ملت ما در اردوگاه الیرموک (در نزدیک این شهر) پناهنده بودند. نمی توانسنیم مصر را ترک کنیم؛ درحالی که ملت ما در مصر بودند.

وی تاکید کرد: نبرد با دشمن مرزی و واقعی همان نبرد با اسرائیل است.

خالد البطش به انتقاد از کشورهای به اصطلاح محور "میانه روی عربی" اشاره کرد و گفت که کشورهای عربی و کشورهای محور "میانه روی عربی" آمادگی و جرات ورود به نزاع با آمریکا به خاطر مسئله فلسطین را ندارند اما در مقابل، موضع خصمانه علیه ایران و اشاره تلویحی دولت آمریکا در این زمینه مورد قبول آنها قرار می گیرد و برخی از این کشورها این وضعیت را می پسندند بلکه برخی دیگر از آنها، در کنار موضع خصمانه دولت آمریکا علیه ایران قرار می گیرند. این برخی (کشورها) اعلام کرده اند که دشمن شمار یک آنها دشمن صهیونیستی نیست بلکه ایران است. به معنای دیگر ، این موضع آمریکا با رویکرد برخی کشورهای عربی تلاقی دارد.

وی با انتقاد از به دل بستن حکام عرب به دولت های آمریکا گفت: به هر صورت نمی توان به کاخ سفید دل بست. برخی دل به اوباما بستند و اما رفت و چیزی به این کشورها نداد بلکه هرج و مرج هدفمند کاندولیزا رایس را برای آنها به ارث گذاشت. کسی که آینده خود را به دونالد ترامپ پیوند داده است باید کیسه پول یا چاه نفت برای تضمین حمایت آمریکا از خودش آماده کند.

وی تاکید کرد: آنچه لازم است؛ تقویت روابط کشورهای عربی و بازگشت به فلسطین به عنوان یک مسئله محوری و آشتی با ایران است. در نهایت امر، آمریکا هرگز نه جایگزینی برای فلسطین و نه یکی از کشورهای عربی خواهد بود.

وی تصریح کرد: هیچ چیزی غیرممکن نیست. اگر سران عرب به این برداشت ما رسیدند که آمریکایی ها حامی آنها نخواهند بود بلکه فقط چپاول ثروت های کشورهای عربی و به یغما بردن امکانات امت عربی را در راستای تامین منافع آمریکا و امنیت رژیم صهیونیستی خوب بلد هستند؛ در این صورت یک رهبری عربی شکل خواهد گرفت که می توانیم از طریق آن روابط خود را به بهترین شکل و برمبنای منافع عربی و حقوق ثابت عربی ترتیب بخشیم. از این منظر، اهمیت دیدار بین کشورهای عربی و ایران و بین خود کشورهای عربی به منظور قراردادن یک دستور عمل کاری مشترک روی میز گفت وگوها مطرح تا چگونگی متوقف کردن حمام خون و ساختن روابط بین کشورهای عربی و نیز بین کشورهای عربی و اسلامی خصوصا با کشورهایی مثل ایران، ترکیه، عربستان، سوریه، مصر و نظایر آن تعیین شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29بهمن1395، کدخبر: 1330867: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
اینم از اون تعارفات بود که مرحوم یاسر عرفات با ثوره ثوره اسلامیه در اول انقلاب می کرد.
واقعا اگر کنترل اسرائیل ضرورت نداشت نوع برخورد ما به گونه ای دیگر با برخی از گروه های فلسطینی می بایست می بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین