پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
عضو جبهه پایداری می‌گوید: من کسی نیستم تا نظر باطنی علما را ندانم از کسی حمایت کنم. یکی از حجت‌های من این است که بدانم روحانیون اصیل انقلابی به چه کسی توجه بیشتری دارند.

شعارسال: بخشی از مصاحبه امیرحسین قاضی زاده عضو جبهه پایداری را در ادامه می‌خوانید؛

*هر روز یک مدل همگرایی در جریان اصولگرا رونمایی می شود آیا این مدل های همگرایی خود به جای حل مشکل، ایجاد مشکل نمی کنند؟

اگر یک زمانی آقای رئیسی برای کاندیدا شدن راضی شود یعنی تلاش ها برای آوردن او به نتیجه برسد و او راضی شود که در میدان باشد همه دور او جمع می شوند و کل مکانیزم ها نیز جمع خواهد شد.

*اما آقای رئیسی که عضو هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری است؟

این مسئله امر مانعی نیست. استعفا می دهد و کس دیگری جای او را می گیرد. یعنی شخصیتی که واجد خصوصیات کلان مورد قبول همه نیروهای وابسته به انقلاب و نظام است بیاید همه روی او متمرکز می شوند و همه نگرانی ها درباره به وحدت نرسند اصولگراها از بین می رود. در واقع اگر نامزدی گفتمانی را بیان کند که با خصوصیات شخصیتی و سابقه کاری او هماهنگ باشد و مردم هم این توانایی اداره کشور و قرار گرفتن در جایگاه دوم نظام را در او ببینند نتیجه طور دیگری می شود. به همین دلیل است که می گویم اگر آقای رئیسی بیاید همه کنار می روند. در مجموع باید اصلح را پیدا کنند و وظیفه شرعی این است تمام کاندیداهایی که مطرح کنونی جمع شوند و سراغ او بروند و بگویند «تو بهتر از ما هستی و تو باید بیایی» تا حجت بر اصلح تمام شود و به صحنه بیاید.

*حتی اگر آقای رئیسی باشد؟

بله، به نظر من اصلح در مقطع زمانی کنونی متعیّن در آقای رئیسی است. نفر دوم نمی شناسم. البته گزینه های دیگری مثل آقای زاکانی و حاجی بابایی هستند که برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری خوب محسوب می شوند اما در سطح آقای رئیسی کسی را سراغ ندارم. باید گفتمان نامزد اصلح روشن و تراز در سطح نفر دوم نظام باشد که این دو ویژگی در آقای رئیسی وجود دارد. منظور این نیست که سایر رفقا این طور نیستند همه خوب و قابل قبولند اما این کنش و اجماع و تعیّن در مورد آنها نیست.

*یعنی این فضا در جریان اصولگرا وجود دارد که 33 شخصیت مطرح شده برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری جمع شوند و به در خانه آقای رئیسی بروند و بگویند «تو از ما بهتری، از هیأت نظارت بر انتخابات استعفا بده و نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود»؟

من شنیدم عده ای این کار را کردند و رفتند این حرف را زدند.

برخی معتقدند تأکید به حمایت اصلح یک نوع بازی سیاسی برای فرار از وحدت و همگرایی با سایر اصولگرایان است.

بازی سیاسی است یا نیست را ما نمی فهمیم. چون اهل بازی نیستم چیزی را که فکر می کنم درست است می گویم.

*دوستان پایداری هم جو غالب چنین نگاهی را به آقای رئیسی دارند؟

ما بحث تشکیلاتی نکردیم اما هر کدام از دوستان در سراسر کشور به اسم آقای رئیسی که می رسند می گویند بله درست است همین است اما درباره بقیه بحث می کنند حال آنکه درباره آقای رئیسی نشنیدم کسی بحث مخالفی مطرح کند یا نظر منفی دهد. همه تأیید می کنند و حتی می گویند ما نگرانیم که ایشان نیاید. یعنی نگرانی از عدم حضور آقای رئیسی است.

*از آیت الله مصباح هم نظری درباره آقای رئیسی پرسیدید؟

من نپرسیدم ولی خبر دارم که مجموعه جامعتین و حضرات و آیات مختلف و نمایندگان ولی فقیه و خیلی از نمایندگان مجلس خبرگان روی نامزدی آقای رئیسی نظر مثبت دارند و از جوانب مختلف ایشان دعوت شده است. یعنی آقای رئیسی دعوت های خیلی قوی از طرف جامعه علما، تشکل های مختلف و گروه های زیادی برای حضور در میدان شده است.

*وقتی گفتید جامعه مدرسین چنین نظر مثبتی روی آقای رئیسی دارد در واقع نظر آیت‌الله مصباح را در این قالب بیان کردید درست است؟

من کسی نیستم تا نظر باطنی علما را ندانم از کسی حمایت کنم. یکی از حجت های من این است که بدانم روحانیون اصیل انقلابی به چه کسی توجه بیشتری دارند. یک جورهایی در اداره کشور با مردم رو راست نیستیم ما در قالب جمهوری اسلامی ملاک ها و مدل هایی را آوردیم اما در روش و منش مثل بانکداری و حوزه فرهنگی، سیاسی و غیره آنچه متناسب با این حرف است عمل نمی کنیم. مردم فکر می کنند اسلام مشکل دارد در حالیکه این مشکل از ما است که از روش های اسلامی استفاده نمی کنیم. معتقدم آنقدر ارزشمند است که روش مان اسلامی باشد که اگر حتی تمام ادوار انتخابات را هم ببازیم لااقلش این است که به مردم آدرس غلط نمی دهیم و مردمی را بی دین نمی کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 2اسفند1395، کدخبر: 638385: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین