پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
رضا علیزاده در حاشیه "دهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری کشور " که در حال برگزاری‌است، اظهار داشت: دهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری کشور امسال به میزبانی گیلان و با حضور بیش از 700 راهنمای گردشگری از سراسر کشور در حال انجام است.
شعارسال: وی با بیان اینکه این گردهمایی فرصت خوبی برای استان است که توانمندی گیلان را در زمینه گردشگری به نمایش بگذاریم، گفت: انسجام و همگرایی بین راهنمایان گردشگری، نحوه هندلینگ و هدایت تورهای گردشگری توسط راهنمایان به صورت حرفه ای از برنامه های بارز این گردهمایی است.

وی افزود: از اهم اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ پرداختن به بحث محتوایی گردهمایی، معرفی تمامی ظرفیت‌ها و جاذبه های گردشگری استان گیلان و نحوه هدایت تورها به مقاصد استان است.

علیزاده، بحث‌های آموزشی این گردهمایی را بسیار مفید خواند و تصریح کرد: کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی با موضوع حرفه ای راهنمایی گردشگری در این گردهمایی برگزار می شود و هدف از این دوره‌ها نیز، توانمند سازی راهنمایان گردشگری ،آموزش تخصصی و حرفه ای برخورد کردن در اجرای تورهای گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان یکی از مشکلات تورهای گردشگری را ارایه نشدن خدمات شایسته در زمینه هدایت و راهنمایی تور خواند و گفت:تاکنون خدماتی‌که باید در مسیرها از سوی راهنمایان تور ارایه شود به صورت جدی انجام نشده و اینگونه گردهمایی ها به ما کمک خواهد کرد تا یک تور رضایتمندانه برای گردشگران رقم بخورد و مقاصد گردشگری نیز بهتر معرفی شوند.

وی در زمینه تعداد و نحوه فعالیت راهنمایان گردشگری در استان عنوان کرد : در حدود 400 راهنمای گردشگری دوره های تخصصی را طی کرده و دارای کارت راهنمای گردشگری هستند.

علیزاده افزود: این افراد مجاز به اجرای راهنمایی هستند و به غیر آنان هر فرد دیگری بخواهد امر هدایت و هندلینگ تور را بر عهده بگیرد غیر قانونی است.

وی ادامه داد: این راهنمایان تمامی سر فصل های دوره های گردشگری را سپری کرده اند و موفق به اخذ کارت راهنما شدند و بعضا راهنمایان بین المللی و ملی می باشند و یا بلد های محلی هستند.

وی ضمن توصیه به دفاتر خدمات مسافرتی در خصوص بهره گیری از راهنمایان حرفه ای در تورهای خود، گفت: انتظار اداره کل از دفاتر خدمات مسافرتی این است که با بهره گیری از راهنمایان متخصص گردشگری ، جاذبه ها و مقاصد گردشگری گیلان را بهتر معرفی کنند و بدین ترتیب ارتباط خوبی بین زنجیره های خدماتی ،تفریحی و گردشگری برقرار می شود.

علیزاده تاکید کرد: دفاتر خدماتی باید بسته های گردشگری را به گونه ای در نظر بگیرند تا مجموعه های اقامتی ،پذیرایی، تفریحی و فروشگاههای صنایع دستی در یک قالب عرضه شوند.

وی اظهار کرد :شناخت رویدادهایی که در طول سال رخ می دهد کمک می کند تا تورهای مختلفی وارد استان گیلان شوند و باید در زمینه های جاذبه های گردشگری جدید فعالیت کنیم و مقاصد جدیدی را برای اهداف گردشگری رقم بزنیم.

علیزاده گفت : تعریف مقاصد جدید گردشگری در استان خواهد توانست بازارهای هدف گردشگری را ایجاد کند و جذابیت گردشگری گیلان را دو چندان کند.

گفتنی است دهمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری کشور به مدت دو روز سوم و چهارم اسفند ماه در مجتمع زیباکنار رشت در حال برگزاری است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 3 اسفند 1395، کدخبر: 462239، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین