پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
رضا علیزاده با اشاره به اینکه میراث فرهنگی گیلان امسال پیش از فرا رسیدن نوروز برنامه‌های متفاوتی را برای استان پیش بینی کرده است اظهار داشت: آموزش نیروهای فعال در تاسیسات گردشگری استان گیلان از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان پیش از نوروز است.
شعارسال: مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه شعار نوروز امسال در حوزه گردشگری "نوروز متفاوت" است گفت: آموزش های هتلینگ، آموزش دفاتر خدمات گردشگری و واحدهای پذیرایی از اقدامات موثری است که موجب می‌شود نیروهای فعال این حوزه بتوانند با آمادگی بیشتری به مسافران نوروزی خدمات دهند.

علیزاده با اشاره به برگزاری دهمین گردهمایی راهنمای گردشگری در گیلان و با تاکید بر اینکه تلاش شد تا با این گردهمایی معرفی جاذبه‌های گردشگری گیلان به شیوه دقیق‌تری انجام شود افزود: به‌منظور کیفی سازی سفرهای نوروزی از ماه های گذشته نظارت بر تاسیسات گردشگری به‌صورت ویژه اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فراخوان پکیج‌ها و بسته‌های سفر دفاتر مسافرتی استان پیش از فرا رسیدن نوروز در استان انجام شده است بیان کرد: در ایام نوروز تورهای گیلان گردی به مسافران نوروزی گیلان خدمات دهی می‌کنند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به آیین نوروزگاه در گیلان برای دومین ساله متوالی و با بیان اینکه ایران با همکاری 12 کشور پرونده ثبت جهانی نوروز را به سازمان سازمان جهانی یونسکو اعلام کرده است افزود: معرفی دقیق ابعاد مختلف نوروز در نوروزگاه از تاریخ 2 تا 7 فروردین در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود.

علیزاده معرفی آیین‌های بومی و محلی، خوراکی‌ها و غذاهای بومی مخصوص نوروز و بحث‌های مردم شناسی ویژه نوروزی را از برنامه‌های نوروزگاه عنوان کرد و گفت: در بحث اطلاع رسانی معرفی جاذبه‌های گردشگری از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هزار و 745 واحد گردشگری با ظرفیت بیش از 24 هزار تخت در گیلان آماده سرویس دهی به مسافران نوروزی هستند خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر امسال بالغ بر هزار و 500 تخت به مجموعه تخت‌های واحدهای گردشگری استان اضافه شده است.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: افزایش طرح‌های بوم گردی و طبیعت گردی به‌ویژه در مناطق روستایی در دستور کار است تا با این امر مناطق و جاذبه‌های گردشگری روستایی در گیلان را به‌صورت ویژه به گردشگران معرفی کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1395، کدخبر: 1342912 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین