پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: اگر فعالیت این ستاد نبود توسعه اماکن مقدس به این سرعت امکان پذیر نمی شد.
شعارسال: وی اظهار کرد: با حضور گسترده مردم در مراسم اربعین در کربلا طی چند سال اخیر لزوم فعالیت مضاعف برای توسعه این اماکن احساس می شد.

وی خطاب به اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: خداوند را شاکر باشید که پس از هزار و 400 سال از میان این همه انسان ها شما را برای بازسازی عتبات عالیات و خدمت در این اماکن مقدس انتخاب کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور نیز در این دیدار گفت: هم اکنون گنبد جدید حرم امامین عسکریین (ع) در شهر سامرا آماده شده است و ضریح این حرم مطهر نیز همزمان با نیمه شعبان سال آینده نصب خواهد شد.

حسن پلارک افزود: در طرح های توسعه حرم حضرت امام حسن عسکری (ع) به مکانی که حضرت صاحب الزمان (عج) غیبت را از آن مکان آغاز کرده اند، توجه خاص خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین با درنظر گرفتن مسائل و جوانب امنیتی در شهر سامرا، اقداماتی برای ساخت اقامتگاه با ظرفیت 10 تا 15 هزار زائر در اطراف این حرم مطهر در حال انجام می باشد.

وی گفت: نصب گنبد جدید حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) از دیگر اقدامات این ستاد می باشد که با وجود گنبد فعلی و لزوم حفظ این اثر باستانی و تقویت ستونهای بنای اصلی فعالیت عمرانی در این مکان مقدس از پیچیدگی خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود جریان آب در زیر حرم مطهر حضرت اباعبدالله (ع) افزود: برای نصب گنبد جدید ناچار به تقویت و کم قطرکردن ستونهای گنبد این حرم شده ایم که برای این امر از نظر مشاورین زبده داخلی و خارجی بهره گیری شده و با انجام موفق این عملیات در 2 ستون، فضای بیشتری در زیر گنبد برای زائرین ایجاد شده است.

پلارک اظهار کرد: با اجرای یک چهارم طرح توسعه حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) فضای مورد استفاده زائرین حدود سه و نیم برابر شده است.

وی با اشاره به عظمت و وسعت عملیات صورت گرفته توسط این ستاد در عتبات عالیات گفت: صحن حضرت زهرا(س) نیز در کمتر از پنج سال با وسعت 300 هزار متر مربع به بهره برداری خواهد رسید که نشان از اهمیت، عظمت و منحصر به فرد بودن این طرح دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: ساخت صحن امام رضا (ع) توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی صورت می گیرد که طراحی آن در 60 هزار متر مربع انجام شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 5 اسفند 1395، کدخبر: 82441869، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
واقعا راست گفتن ایشان.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین