پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
عضو هئیت رئیسه انجمن ارگانیک کشور خطاب به پزشکان گفت: اهل بیت(ع) ابتدا غذا و پرهیز را توصیه می‌کردند و بعد داروهای تکی و بعد داروهای ترکیبی؛ امروز پزشکان ابتدا داروهای پُرترکیب را توصیه می‌کنند واین یعنی دور زدن معارف اهل بیت(ع)؛ همچنین قیمت بسیاری از داروهای پُرترکیب شرعی و حلال نیست.

شعار سال: حجت الاسلام علی ارجمند عین‌الدین، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز و عضو هئیت رئیسه انجمن ارگانیک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، نصایح دلسوزانه‌ای درباره طب سنتی بیان کرد و گفت: در فضای بهداشت و سلامت امروز یک اتفاقی افتاده که مجبور هستم درد دل کنم با کسانی که دستی در طب سنتی و اسلامی دارند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز و عضو هئیت رئیسه انجمن ارگانیک کشور گفت: مدتها گذشت و بعد از یک قرن که به طب مولکولی و شیمیایی انتقاد بود، فضایی باز شد برای طب اسلامی و ایرانی؛ خداوند رحمت کند آیت الله مدنی را که فرموده بود: "ای طلاب و ای روحانیون، نکند فردای قیامت جلوی شما را بگیرند و بگویند دیدید وقتی ترنج قدرت را به شما دادند شما از خود بی خود شدید و دست خود را بریدید، نکند فردا جلوی شما را هم بگیرند و بگویند این همه ادعای اهل بیت و احیای طب اهل بیت(ع) را داشتید ولی وقتی عنوانی را دیدید خودتان را فراموش کردید.

نمایندگی ولی فقیه که برای نظارت بر واردات گوشت 6 ماه به برزیل سفر کرده است، تاکید کرد: چند نکته ضروری است که باید همه توجه کنند؛ اهل بیت ابتدا غذا و پرهیز را توصیه می‌کردند و بعد داروهای تکی و بعد داروهای ترکیبی و هرچه به جلوتر می رفتند پرترکیب‌تر بود؛ وقتی شما از ابتدا که یک نفر مراجعه می‌کند داروی پرترکیب با فرمول مخفی را به او می‌دهید یعنی اینکه سنت اهل بیت را دور می‌زنید و اجازه نمی‌دهید که سبک زندگی اسلامی در جامعه احیا شود.

وی ادامه داد: همینطور قیمت‌هایی که گرفته می‌شود بعضا شرعی نیست؛ همه شما این روایت را شنیدید که امام صادق(ع) یکی از غلامان و شاگردانشان را به بازرگانی فرستادند و آن شخص دید که در فلان شهری که دارند کالایی را معامله می‌کنند، کالا کمیاب است و قسم می‌خورند که به صد در صد سود بفروشند، وقتی برگشتند خوشحال بود که سه هزار درهم را شش هزار درهم کرده‌اند؛ وقتی به حضرت مراجعه کرد، حضرت فرمود چطور این پول را بدست آوردی؟ ماجرا را نقل کرد حضرت پول خودش را برداشت و فرمود این پول حلال نیست و خودت میدانی و خدای خودت که چطور می‌خواهی این پول را جبران کنی.

حجت الاسلام ارجمند، به پزشکان داروساز متذکر شد: گاهی بعضی از این داروهای پرترکیبی که درست می‌کنید هزار یا دو یا سه هزار تومان خرج دارد که به ده‌ها برابر به مردم میفروشید و قطعا این درست نیست و امام صادق(ع) که این روایت را فرموده، به این منبع درآمد راضی نخواهد بود.

عضو هئیت رئیسه انجمن ارگانیک کشور افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در این زمینه است بحث کتمان علم است، عزیزانی مانند آیت الله تبریزیان و ضیاء آبادی صاحب نظران این زمینه هستند، دیگرانی آمده‌اند و داروهای اینها را گرفته اند و با یک ترکیب خاصی سعی می کنند کسی به فرمول این ترکیبها پی نبرد، مگر داروهای اهل بیت (ع) فرمول کوکاکولا است که شما مخفی می کنید و نمیگذارید کسی بفهمد و خودش درست کند و نان دانی شما آجر شود؛ مطمئنا اهل بیت به این کتمان علم راضی نیستند.

وی یادآور شد: نکته بعدی در مورد بحث "نمیدانم" است، امروز بیماریهای مختلفی آمده و مشکلات جدیدی برای بشریت حادث شده و ممکن است شما نتوانید برای همه آنها مداوای مناسبی داشته باشید، نباید مردم را موش آزمایشگاهی کرد، مردم پول را هم از داخل جوی بدست نیاورده اند بلکه با تلاش آن پول را بدست آورده اند که به شما می دهند تا عزیز دلشان معالجه شود؛ پس وقتی نمیدانید بگویید نمیدانم، در حوزه تخصص من نیست.

حجت الاسلام ارجمند، ادامه داد: وقتی از علامه طباطبایی با آن عظمت، سوالی پرسیده می‌شد برای اولین بار میگفت نمیدانم، بعد می گفت ببین این جواب مناسب است، بعد بهترین جواب ممکن را می‌داد اما در ابتدا یک نمیدانم می‌گفت.

وی تاکید کرد: اینها دردهایی است در فضایی که وزارت بهداشت نمی‌تواند آن را کنترل کند اما شما وجدان خودتان را زیرپا نگذارید و از این فرصتی که بوجود آمده برای احیای مکتب اهل بیت(ع) استفاده کنید نه برای زراندوزی، زیرا اگر متکب اهل بیت(ع) در این زمینه ضربه بخورد معلوم نیست دوباره چند صد سال دیگر باید طول بکشد که دوباره مردم اقبال داشته باشند و دستی دراز کنند به سمت معارف اهل بیت(ع) و قرآن.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1395، کد مطلب: 1048222:www. dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین